2383
Sök

Hjälp mig göra slut med min 740

blacken
22 februari 2009
#22
Om det inte är mycket rost på den, så tycker jag att du fixar upp den. det är inte så djävla dyrt, håll ögonen öppna det finns massor av reservdelar till dom som är kanonbilliga.  Om du har tur kanske du kan få en gammal topp som är hel, för en väldans rimlig "spottstyver"..

4 005 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
#23
Är det svårt att byta topp? Är väl en hel del grejjer till som man behöver byta tillsammans med detta?

Är det verkligen rätt bil att hålla på med?
Ha det varit en -90 så hade det ju varit lite roligare känns det som.

Byte av motor (likadan) är det mycket jobb?
Byte till 16vippare har väl en hel del mer elektronik så det kanske blir lite väl svårt.

Att sälja den som reservdelsbil kan ju också vara intressant.
Det känns lite fel o bara skrota bilen direkt.


1 237 Inlägg
22 februari 2009
#24
skrota för fan, usch vilken lack med för den delen tongue

1 062 Inlägg
22 februari 2009
#25
tycker du ska ge dej å fixa till den. du kanske kan hitta en billig reservdelsbil med bra motor, stötdämpare å så, som du bara kan flytta över.

2 021 Inlägg
22 februari 2009
#26
antingen sälj som hel reservdelsbil eller plocka ner i delar o sälj, eller så skrotar du den e nog de enklaste


DFFL
9 020 Inlägg
22 februari 2009
#27
Danne-M3 skrev:
linuslinje skrev:
Det som hör tillsaken är att jag kan inte göra så mycket själv mekaniskt.
Att lämna in bilen för att laga toppen för 8000kr vet jag inte om det är så intressant.

Köp en motor på skroten lär väl vara billigare...

Ja, får ju en gammal amerikansk V8 för ett par tusen bara.
Att laga din motor är inte värt besväret eller pengarna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
22 februari 2009
#28
Om du inte kan göra så mycket själv mekaniskt så har du ju ett perfekt läge att lära dig nu smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

2 182 Inlägg
22 februari 2009
#29
Kör till den inte går mer, skrota, lev livet

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Random Hero
4 047 Inlägg
22 februari 2009
#30
sett många ggr finare exemplar på skroten, så där borde den stå,

får man inte en 1000 lapp för en bil om man skrotar den ?

Dog food lid. Backwards

2 182 Inlägg
22 februari 2009
#31
DusanMandick skrev:
sett många ggr finare exemplar på skroten, så där borde den stå,

får man inte en 1000 lapp för en bil om man skrotar den ?

Nej man får ingeting när man skrotar bilar nu mer

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 585 Inlägg
22 februari 2009
#32
sälj den i delar så borde du kunna få en slant, Det som blir över slänger du eller skrotar. Den såg inte allt för fin ut. En 740 får man ju inte mycket pengar för idag, och om den sen inte fungerar får man nästan ingenting alls.

Avstängd
914 Inlägg
22 februari 2009
#33
Skrota, ta det du kan tänkas använda på en framtida sur40 och skrota resten.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

94 Inlägg
22 februari 2009
#34
sälj den i delar om du inte vill att den ska hamna i pressen. Det hade jag gjort. eftersom då får delarna leva vidare i några mil till!smile

4 005 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
#35
Det är verkligen många delade meningar i denna tråd! smile Roligt!

Det lutar lite mer åt att plocka ner delar och sälja löst.
Finns det någon sprängskiss-bok som kan rekommenderas till vissa kluriga delar?


Driifter;)
1 630 Inlägg
22 februari 2009
#36
de e mindre jobb o byta toppen än o hålla på o skruva ner i delar för o sälja så byt du toppen lr sälj hela bilen istället.

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)


Sök