Är nu 21 år... har till och med försökt med manpower, dem sa att dem skulle höra av sig om dem fick nån plats öppen som passade mig, men det är snart ett år sedan, och inte hört ett knyst från dem.
Haha, bemanningsföretagen är lite luddiga En tidigare kollega till mig låg på deras 'Heta lista' i nåt år tror jag! Haha, dom var väldigt intresserade, men inte så intresserade ändå verkade det som.
Försök med Adecco, Lernia, Proffice, osv också Brukar ju finnas lite överallt.
det värsta med ams är ändå tycker jag att du måste ta med hela ditt liv i papper med alla datum etc...betyg osv. skriva ngt löjligt jävla personligt brev, sen ska ngn såkallad handläggare göra ngn typ av bedömmning av dig.
jag hatar dem faktist, de är så fruktansvärt arroganta och oförsående..
har jag betalat a-kassa, så ska jag väl fan också ha det!det verkar som om de gör allt för att man inte skall få ut ngn ersättning.. jag kommer inte betala in akassa vid nästa jobb, bättre sätta in dem direkt på banken med lite ränta och använda vid ev arbetslöshet.
nä jag skall bara mjölka så mkt det går.. så klarar jag mig! ngt arbete från dem...NEJ det skulle jag inte tro- De är ett riktigt skämt!! har aldrig fått ngt arbete ifrån dem.
det värsta med ams är ändå tycker jag att du måste ta med hela ditt liv i papper med alla datum etc...betyg osv. skriva ngt löjligt jävla personligt brev, sen ska ngn såkallad handläggare göra ngn typ av bedömmning av dig.
jag hatar dem faktist, de är så fruktansvärt arroganta och oförsående..
har jag betalat a-kassa, så ska jag väl fan också ha det!det verkar som om de gör allt för att man inte skall få ut ngn ersättning.. jag kommer inte betala in akassa vid nästa jobb, bättre sätta in dem direkt på banken med lite ränta och använda vid ev arbetslöshet.
nä jag skall bara mjölka så mkt det går.. så klarar jag mig! ngt arbete från dem...NEJ det skulle jag inte tro- De är ett riktigt skämt!! har aldrig fått ngt arbete ifrån dem.
Du måste ju klart visa var du har jobbat, de är de dem är intresserade av. Och de personliga brevet vill många rekryterare ha så de får en bild av dig om du är seriös och vill ha jobbet.
akassan är bra att ha ger faktiskt pengarna så man klarar sig om man nu har haft bra betalt innan så att säga, så man få högsta ersättningsnivån.
Är en aning segt att dom ska ha med allt o betyg m.m men visst. Det är la bara bra o visa vart man har jobbat o betygen kanske är bra o ha med oxå men det är ju inte i dom det sitter hur man jobbar och är på ett jobb. Det är väl ändå inte det viktigaste
Man skall ha betyg och intyg med sig till Arbetsförmedlingen för att bevisa var man har jobbat och var man har utbildat sig.
Mycket gnäll på arbetsförmedlingen och lite är säkert befogat. Men att hitta ett jobb måste ju åndå ligga i den sökandes intresse och inte lämpa över det till AMS som enligt er inte fungerar.
Ska vi ta en grupp som det är synd om så är det dom sjuka som måste ta jobb som inte existerar mer än i teorin! och några pengar får dom inte när dom är utförsäkrade utan är hänvisade till soc.
stäng skiten och låt endast platsbanken vara kvar..handläggarna gör inget annat än att försöka få bort ens ersättning. därav alla löjliga krav på allt möjligt.
Mycket gnäll på arbetsförmedlingen och lite är säkert befogat. Men att hitta ett jobb måste ju åndå ligga i den sökandes intresse och inte lämpa över det till AMS som enligt er inte fungerar.
Ska vi ta en grupp som det är synd om så är det dom sjuka som måste ta jobb som inte existerar mer än i teorin! och några pengar får dom inte när dom är utförsäkrade utan är hänvisade till soc.
Mycket skit är de värda. Även om jag söker jobb som fan, så gör ju inte dem någon nytta för mig.
Förresten så min kusins polare bor här i norra skåne, fick ett jobb att ringa från ams i umeå. liksom hur fan tänker man?
Dom tycker att man ska offra allt för jobb, sitt nuvarande boende, familj, ja allt... En kille jag jobbade med sa att hans fru ville skaffa ett jobb.
Hon gick till ams och hon blev tvungen att söka jobb över hela sverige. Han jag jobbade med blev ju skit förbannad och frågade vad fan dom höll på med, vill dom att dom ska skiljas eller vad var det frågan om.
Dom svarade att givetvis behöver dom inte skiljas men dom måste tänka sig kunna flytta för att hon ska kunna jobba. Men dom kunde inte garantera honom ett nytt jobb eller att hon skulle tjäna minst lika bra som honom.
Ams haha ja vad ska man säga. dom har inte hjälpt mig ett skit. dom tyckte tydligen at jag skulle ge upp hela mitt liv här hemma för att söka i hela sverige. undra hur dom hade tänkt att jag skulle kunna göra bra ifrån mig utan familj o vänner som e så viktigt. dom tvinga mig att söka ett jobb som låg nästan 96 mil från där jag bor. veckan efter ringde företaget o sa att jag hade finna meriter men dom fatta inte varför jag ville åka så långt så dom mistänkte att ams låg bakom min sökning o jag kunde ju bara hålla med. löste min jobb fråga själv utan dom tillslut för det enda dom dkicka till mig låg mins 20 mil bort. tycker dom e skit!!!!!!!
AMS har inte fixat mig något jobb iaf. Massa slöseri med tid var det när man fick gå där och fula sig. Har varit inskriven tre gånger och alla gångerna har jag lyckats själv att fixa jobb. Är så jävla glad att jag har jobb nu så jag slipper springa där.
Är en aning segt att dom ska ha med allt o betyg m.m men visst. Det är la bara bra o visa vart man har jobbat o betygen kanske är bra o ha med oxå men det är ju inte i dom det sitter hur man jobbar och är på ett jobb. Det är väl ändå inte det viktigaste
Man skall ha betyg och intyg med sig till Arbetsförmedlingen för att bevisa var man har jobbat och var man har utbildat sig.
Jo men det vet man ju. Men hur bra man är på o jobba sitter väl ändå inte i betyget? Bara för att man kanske har bra betyg så behöver det ju inte betyda att man är lika duktig på att jobba
Tror nog ett tjänstgöringsbetyg visar rätt så mycket om man är seriös. Om arbetsgivaren som skrivit det är seriös. Ingen vill anställa dig om du säger att du har jobbat där och där men du har absolut ingen att referera till eller något som helst betyg? och du kanske har varit på just en arbetsplats i över 3 år? Då är de rätt bra att få ett betyg om man nu har skött sig vill säga.
Jo men det vet man ju. Men hur bra man är på o jobba sitter väl ändå inte i betyget? Bara för att man kanske har bra betyg så behöver det ju inte betyda att man är lika duktig på att jobba
Det finns ju vissa kunskaper som kan efterfrågas, och då är ju betyget bra att ha för att visa att man har just dom kunskaperna. Söker man ett jobb där man ska ha t.ex. "goda datakunskaper" kan de ju vara bra om man inte hade IG i data på gymnasiet...
Betygen säger ganska mycket om en persons inställning..
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!