2225
Sök

Angående Besiktning?

32 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
Tja jag äger en Golf lll som hade en vanligt elfel som många andra golfar att oljelampan lyser och larmar utan att det är dåligt oljetryck..så jag fick ett tips o få tyst på tutan och det gjorde jag men sen kommer en polare o säger att om inte larmet funkar och bara lampan lyser så går inte bilen igenom besiktningen men att det hjälpte att bara sätta en tejpbit över lampan så skulle den gå igenom???

sen undrar jag om min bil går igenom även att jag tagit bort en ljuddämpare?

tack på förhand
MVH: Loffe

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
27 februari 2009
Om du sätter en bit tejp framför, då har han större anläggning att fråga varför, om han ser lampa som ljuser, han kan bara rekommendera dig att fylla på olja, inte mer, det ingår inte i säkerhet kontrol.
Däremot, han kan reagerar om du inte har ljuddampare, det kan ha att göra med ljud decibel eller annat.
Senast redigerat av alain (27 februari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

52 Inlägg
27 februari 2009
Huvudsaken du har 1 dämpare kvar. Brukar vara fullt tillräckligt. Gissar på att du tagit bort sista burken och satt dit annat slutrör? Det där med oljelampan borde inte vara nåt problem

Speed FMK
849 Inlägg
28 februari 2009
..
Senast redigerat av Bi0HaZZarD (4 mars 2009)

32 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Okejokej...tack för allt nu är jag lite lungnare;)

2 600 Inlägg
1 mars 2009
nu när vi ändå snacka besikning så kankse jag kan låna tråden en sväng:P är så att jag har monterat ditt mätare på a stolpen bild finns på min sida på min saab då:P och jag undra godkänner dom detta eller måste jag montera ner det innan besikningen?

gör som jag kör gubba racer=)

Sök