4980
Sök

Sportigare ljud i bilen!

9 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
Hej!

Är ny här på forumet så vill be om ursäkt ifall jag postar fel.

Nu till frågan har en Honda Civic 1,5 Coupé som jag vill få ett sportigare ljud ur.

Har inte eknomi till att byta hela avgassystemet, men räcker det med att byta till en stor sportljuddämpare samt köra öppet luftfilter för att få ett skönt sportigt samt lite mullrigt ljud?

Jätte tacksam för snabb svar!

MVH / Kukwe
Senast redigerat av Kukwe (2 mars 2009)

dARKiE
5 031 Inlägg
2 mars 2009
Ja det räcker.

Sätt dit en japsdämpare och sportfilter så kommer den nog vråla nog åt dig. : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Larssa91
2 mars 2009
byt en dämpare mot ett rakrör och ett öppet filter så får du nog nått tongue

C20LET
1 041 Inlägg
2 mars 2009
man brukar ta bort ett ljuddämpare o ersätta den med ett rör istället o då brukar bilen mullra en anning, annars så kör folk med grövre rör o behålla ett ljuddämpare o då blir det bättre ljud öppet filter låter inte så mycket kan jag säga av egen erfarenhet
det finns ju en del knep men den första e ju billigast
MVH/Rawad

Vi tycker olika vet jag, that's it

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
2 mars 2009
Bygg eget efter katten med en ljuddämpare! Då mullrar de fint, kostar inte mkt heller smile

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
2 mars 2009
Dom som sätter japs dämpare på org bilar med ärtrörs avgas kan äta bajs!, ska man bygga med japs, bygg då ordentligt eget avgas hela vägen, annars agerar japsdämparen bara förstärkare o ekar upp ljudet istället!, men jaa ta bort en dämpare så låter den nog rätt fint o lagomt smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 948 Inlägg
2 mars 2009
hade en civic vti som det satt orginal system på (rostfritt) men en 3" dämpare bak på samt öppet sportluftfilter... den lät riiiiiiiktigt gott kan jag lova big_smile varvade väll visserligen några 1000rpm mer än din men ja... kör på det så ska du se att du får riktigt gott ljud från bilen för max 1000 lappen big_smile

9 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
Tacksam för alla svar, tror det blir bygga något eget, men skall testa med en sportljuddämpare samt öppet filter så får vi se om det mullrar gött:)

Sök