håller bra gör den, men är lite brutal på en bruksbil om ni frågar mej, men en väldigt förutsägbar diff som fungerar bra. har två videoklipp när jag testar den med 940n, i slutet på de ena klippet hörs när dreven kuggar över
Som Volvo__Mannen säger är den lite brutal på gata, men det fungerar rätt bra ändå. Är ju egentligen byggd för att gå i skogen i en stor jeep. Låter lite om den och den hugger lite vid fullt rattutslag på parkeringar osv.. Men inget jag stör mig på, man får igen det roliga när det svänger.
Dock har jag hört om lite folk som haft problem med den, att den inte låser som den ska osv. Beror på att diffhuset man monterar diffen i kan vara slitet. Så kolla upp så ditt är i bra skick innan du monterar den. För är det slitet kan diffen bli förskjuten åt något håll och låser t ex bara på ett hjul.
Kommer inte igenom besiktningen och det sliter på drivaxlar och bakvagn ganska så mycket.
varför skulle du inte kunna komma igenom bes med de... En fullt uppspänd lamell betyder sig ju till och med som en svets diff... står ju ingenstans om bilen är diffad eller ej?
Kommer inte igenom besiktningen och det sliter på drivaxlar och bakvagn ganska så mycket.
varför skulle du inte kunna komma igenom bes med de... En fullt uppspänd lamell betyder sig ju till och med som en svets diff... står ju ingenstans om bilen är diffad eller ej?
Dom kan ju inte utföra bromstest bak.
Dom startar ju ett hjul i taget, när båda är låsta lär det gå lite sådär. Iaf vad dom sagt när jag frågat..
Men att det sliter som fan på drivaxlar och bakvagn kommer man aldrig ifrån. Fungerar bra till att sladda och busa, men sen är det inte så mycket mer.
Kommer inte igenom besiktningen och det sliter på drivaxlar och bakvagn ganska så mycket.
ELLER INTE! Har gott igenom 2 st SBP-kontroller! Men nu är min aussie (färdig i axel) beställd, kommer om en månad Hoppas de va en bra affär. Min bil är ju som sagt en "Bruksbusare" XD
Inget dom har nämt iaf.. däremot så blir ju bromsverkan exakt lika bak... klart de sliter på de liter mer på axeln att försöka sladda utan diff
Det som sliter mest med svetsdiff är ju när man kör lugnt. Det tvingar runt hjulen i gatuhörnen, blir lite påfrestning på drivaxlarna då. Och för att inte tala om Volvo klena bakaxelupphängningar, bussningar kommer det också ta.