3298
Sök

Drivaxel av Mercedes 190E!! AKUT hjälp!!

1 253 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Jo mor min ringde o stod i en korsning med en drivaxel som hade gått av. Har kollat på nya o de kostar 5000: -!! Finns inte en möjlighet att hon har råd med det så har läst lite om folk som har svetsat axeln o det har ju hållt för börn o all annan misshandel men kan ju säga att min mor böörna inte hehe så det borde väl hålla om man lagar det?? Hur går man till väga i så fall? Tacksam för snabba svar o tips smile

Lev livet nu innan det är för sent

169 Inlägg
3 mars 2009
köp begagnad från skroten då?

STREETRACER
892 Inlägg
3 mars 2009
om den tex gått av på mitten så är det väl bara att svetsa runtom och hoppas på det bästa elr?

Bmc Crew

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
3 mars 2009
Jag rekomenderar inte att svetsa den, drivaxel är en balancerad del med stort precision, den minsta fel kan orsaka större problem.
Det finns gott om på skroten, det är bara att köpa där ifrån.
Senast redigerat av alain (3 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 253 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Jo men de kostar 500 - 800: - o det är väldigt mycket pengar då man är halvt sjukskriven o redan innan har en skitlön hmm Så däför tänkte om man kunde göra så till sommaren då man kanske har råd att köpa en beg.

Den har gått av inne i damasken så man ser inte den andra änden just nu men känner den väl.  Och båda ändarna har ett brott som en fiskmun asså snekapat så att säga o det finns inte så gott om de på skroten då det är en MB 190E -88
Senast redigerat av opeldrifter (3 mars 2009)

169 Inlägg
3 mars 2009
Då får du väl hjälpa morsan och köpa en beg till henne neutral
Senast redigerat av Mange85 (3 mars 2009)

1 253 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Hade jag haft pengar så, går själv arbetslös hmm

1 253 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Blir o hitta en beg iaf, ingen jag kände som ville svetsa hmm Tack för hjälpen. Föresten hur svårt är det att byta på just Mercedes 190E?

1 353 Inlägg
3 mars 2009
opeldrifter skrev:
Blir o hitta en beg iaf, ingen jag kände som ville svetsa hmm Tack för hjälpen. Föresten hur svårt är det att byta på just Mercedes 190E?

Går att svetsa om man tar ett rör utanpå, och svetsar fast röret så.
men det kommer bli obalans som ni inte blir av med..

har bytt på en W124 och det var väldigt lätt, 190 är ju snarlika kaross iallafall.

There's no replacement for displacement

Gödseldräng
4 529 Inlägg
3 mars 2009
www.mbsca.com
bara kolla på forumet finns massor merca delar för en billig peng
och ja det tar ca 10 min att byta en drivaxel om man gort det förut
riktigt smidigt på mercedes bilarna smile

1 253 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
Har reggat mig där men hittade inte det jag sökte men nu har man ju en bra sida till nästa gång man undrar saker o ting, ingen som vet vilken storlek på hylsa det är till muttern som sitter i broms trumman som drivaxeln är fäst i?

Sök