3366
Sök

Behöver hjälp med lista på bilar med mjuka stolar...

OEM <3
6 957 Inlägg
8 mars 2009
- Volvo V70N kring 01-07, gudomliga.
- Saab og9-3 Aeros skålade saker är riktigt fina
- Saab ng9-3 SS Aeros, mumma smile
- Gamla mercor (E-klass)
- Bmw E39

Dessa är lite favoriter hos mig smile

OEM <3

1 062 Inlägg
8 mars 2009
Evil_90 skrev:
Inte för att jag vill starta någon pajkastnig över huvudtaget så käfta inte emot är ni snälla cool Men när jag körde saab så hade jag väldigt ont i ryggen när jag hade kört längre sträckor. Dåligt med svankstöd tyckte JAG.

Hur var det inställt då? På max eller min eller någonstans mittemellan? Tycker fasen det blir för mycket svankstöd max uppskruvat..

M.V.H.

4 637 Inlägg
8 mars 2009
Volvo_Mannen skrev:
Tycker att tex. säten från Volvo 740/940 är rätt underskattade. Har suttit i många nya bilar där man sitter som ett arsle, för att inte tala om E28 säten...

Satt i någon ny, stor, dyr BMW på mittplatsen bak, där kan man snacka om stensmak i röven!

4 506 Inlägg
8 mars 2009
Volvos stolar fram till 1Gen V70 men även S60 och ngra av de nyare är riktigt bekväma.
Tidigare var det rätt vanligt att taxi chaffisar monterade in en Volvo stol för att sitta bra
och skönt länge.

Vh Wallis

Kan du andas kan du dö.

Lastbilschaufför
19 Inlägg
8 mars 2009
Har man ryggbesvär, borde man då inte ha hårdare stolar som ger stöd för ryggen, visst kanske de är lite jobbigare i början men tror ju att mjuka stolar ger värre problem längre ram

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 mars 2009
S60R/V70R-stolarna är bekväma. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

587 Inlägg
8 mars 2009
tycker mondeo st200 sätena är bra och ,som nämnts innan, saab aero/ viggen stolar.

+Uppfinnare+
643 Inlägg
8 mars 2009
AndreasPlars skrev:
Evil_90 skrev:
Inte för att jag vill starta någon pajkastnig över huvudtaget så käfta inte emot är ni snälla cool Men när jag körde saab så hade jag väldigt ont i ryggen när jag hade kört längre sträckor. Dåligt med svankstöd tyckte JAG.

Hur var det inställt då? På max eller min eller någonstans mittemellan? Tycker fasen det blir för mycket svankstöd max uppskruvat..

M.V.H.

Kanske för att jag inte visste att man kunde ändra svankstödet. Men då vet jag det nu haha tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Laddtrycks-cowboy, Saab-mekaniker, Motorprovning.
71 Inlägg
8 mars 2009
Chrysler Grand Voyager. Kanske lite utanför ditt sökspann, men där kan du sitta hur länge som helst ^^
Senast redigerat av Joshi (8 mars 2009)

Fd Saabmekaniker
Numera AVL Motortestcenter, Powertrain Engineering.

195 Inlägg
8 mars 2009
De senare årsmodellerna av Peugeot 306 har ganska sköna stolar. smile

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?

796 Inlägg
9 mars 2009
Det bästa du kan göra är att prova bland massa bilar, vilken stol som är skönast. Sen åker du till skroten, eller köper en ny stol av fabrikatet du valt.  Sen kan du sätta in den i vilken bil du vill!   (dock förmodligen inte i en Fiero, då dom är väääldigt trånga...)

Mvh.

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
9 mars 2009
Måste hålla med om att Saab har skitsköna stolar smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
9 mars 2009
Saab och Volvo har ju erkänt riktigt bra säten, speciellt Saabs sportstolar i Aeromodellerna ger ett mycket bra stöd utan att vara för hårda. Blev även riktigt förvånad över hurpass bra man sitter i Peugeot 407 då jag tyckt att man sitter riktigt dåligt i franska bilar (på tok för mjuka)

Rock'n Roll

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 mars 2009
Ford av något äldre modell och som sagt franska bilar. Renault och Peugeot är mjuka och sköna...
Senast redigerat av Irmscher Vectra (9 mars 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

961 Inlägg
9 mars 2009
äldre audisar har grymt sköna säten .. typ 100 årsmodell 88 , lika med audi 80/90 samma årsmodell ..

Pure DieselPower

24 Inlägg
9 mars 2009
pontiac grand prix har nog världens skönaste stolar till och med baksätet är bekvämare än vilken volvostol som hälst smile http://www.garaget.org/?car=132660&image=1223842 en bild på vad som går att ställa på stolen.

Avstängd
512 Inlägg
9 mars 2009
Har börjat mer och mer uppskatta komfort efter vår Focus! Ljudet och stenhårda stolar!

Men som föregående talare, paddan! Eller fransmän, vi kör peugeot 407 nu, helt otrolig komfort! Går så tyst så man tror det ej! Än med 235mm dubbdäck som är nya! Många bilar gör bilarna sportiga, tror dom, hårda stolar.

Finns det inte stolar att köpa lösa? Typ recaro, eller är det mest sportstolar?

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg

Sök