Hej Har problem igen när jag nu ska montera mitt sportluftfilter vad är det för sladd som går in i luftburken? Är det något som måste vara kvar? (Inringat med rött på bilden) och det jag ringat in i blått, är det luftmassemätaren? Hittade inte den i själva luftburken, även fast de står på en sprängskiss jag hitta att den ska sitta där. Vill väldigt gärna ha svar så jag kan montera filtret fort // Alex
Ok, så jag måste försöka ha kvar LMM:en på nå sätt. Någon som vet hur jag ska göra när jag ska sätta på Sportluftfilter? Skulle man eventuellt kunna kapa av en del av burken och sen montera på Sportluftfiltret?
många plockar bort locket på originalburken o sätter på en adapterplatta över hålet o skruvar på filtret där, då får du avskärmning och frisk kall luft i en smäll.
sen är de ett öppet filter du ska montera antar ja ? sportluftfilter är ett vanligt insatsfilter
Ja precis, de är ett öppet filter jag ska montera, men tänkte lixom ta bort hela burken jag, men kanske inte behöver göra det då isåfall Men det är ju bra mycket snyggare utan något av den gamla boxen där
Såg även nu, att när jag tar bort övre delen av av luftburken så följer hålet med där man kan sätta adapterplattan :S Så jag måste nog ta bort hela burken, om jag ska ha öppet filter där, eller har någon annan en bra idé?
prata med närmaste budgetskruvaren eller kolla runt på en massa forum om det finns någon annan bil som har en LMM som passar. det brukar ju väldigt ofta vara samma mätsaker bara det att "huset" är lite anorlunda : )