3945
Sök

Audi a4 1.8t -95 vibrerar när jag kör.

Tomte
58 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Hejsan.

Idag upptäckte när jag skulle åka iväg kände jag att min bil började vibrera. Ju fortare jag körde desto mer skakade den också. Började redan på 10-20kmh, när jag körde i 110 var det riktigt obehagligt. Fattar inte riktigt vad det kan vara då det började så plötsligt... Nån som har nån idé?

Kan tillägga att det inte känns nämnvärt när jag accelererar, utan mest när jag "glider".

Tack på förhand.
Senast redigerat av coltjohan (5 mars 2009)

1 948 Inlägg
5 mars 2009
hjulen? inte så att du har fått ena fälgen full i snö/is? eller kanske kört in i något?

Tomte
58 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Såg inte ut att vara något. Men jag skall slänga på sommardäcken och prova och köra lite med dom, så jag kan utesluta det.

Vad kan det annars vara? Jag funderade på hjullager eller någon axel.

49 Inlägg
6 mars 2009
Kan ju va mkt de där. Någon bult till hjulen som lossnat?, det kan ha blivit obalans i hjulen/hjulet?
Sen blir de vibrationer om det är hjullager som e på g att ge sig! Men tror inte att det är någon axel.
Kolla upp de, för det är inte brra att köra fort med ett trasigt hjullager!

Tomte
58 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Ja appropå hjullager. Det kan vara vänster bak då det gnisslade mycket förut. Exakt var sitter det, bakom bromsskivan?

Tomte
58 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Bytte till sommarsulorna. Rullar fint nu smile än så länge iaf. tack för svaren!

62 Inlägg
6 mars 2009
nu så här under vintertid är det vanligt att det lägger sig salt o skit inuti fälgen o ibland lossnar de lite ojämnt o skapar en jävla obalans i fälgen...så gör rent dina vintersulor så ska de nog lösa sig me de tongue

Tomte
58 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
aa verkar som det har blivit så tongue fast jag behåller sommardäcken på nu.. är ju inte långt kvar tills tiden är inne smile Tack för svar.

1 043 Inlägg
11 mars 2009
det räcker med jätte lite grus/snö så blir det obalans.. och då menar jag jätte lite tongue

144 Inlägg
11 mars 2009
Kan bara bekräfta att du får duktigt med obalans när snö och is fastnar i fälgarna, även sommartid om dina fälgar blivit skitiga kan vibrationer uppstå. Nägot man inte tänker på första gången man drabbas av detta fenomen.

Robban

Robert

Tomte
58 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Mm känns skönt att veta smile bra svar av er alla. Då vet jag vad det är om nåt händer nästa gång smile

Sök