4659
Sök

Golf III GTI 16v -95 Avgassytem

Alternativ fortkörare
200 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Hej
Måste köpa nytt avgassystem tyckte besiktningsgubbarna

Så jag och en kompis kom på en idé
Kolla på bilden neranför, vi vet inte om man får ha så egentligen för dom.
Men om de funkar är de billigare än att köpa ett nytt eller begagnat.
Tacksam för svar smile

http://i636.photobucket.com/albums/uu86/AlexanderOhman/Bmapre.jpg

Golf III GTI 16v
Min tuning/Styling Projekt tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=133269

654 Inlägg
12 mars 2009
Visst funkar det där, OM du monterar nån dämpare till.
Då du har en N/A motor och du bara kör med 1 dämpare längs bak så kommer troligen (väldigt troligt) ljudnivån bli högre än gränsen.
Även om du har kvar katten som dämpar en del så törs jag nog med säkerhet säga att du inte kommer klara buller nivåerna.

DOCK skall man även kanske nämna att rådet med en dämpare till är för att du skall vara säker enligt bes lagarna, sen OM du skulle komma igenom utan en extra burk är det inte en garanti för att du inte får ombesiktning och böter av farbror polis.

Vet inte riktigt vad ett original sys till din bil kostar hos tex mekonomen mfl, men törs nog säga att du går mer eller mindre plus minus noll med materialet och tiden det går åt att tillverka systemet.
Har du svets och kan svetsa bra själv så under lättar det en del,både vad gäller tätheten och kostnaden.

En fråga bara,är det HELA ditt nu varande avgassys som måste bytas eller är det bara läckage någonstans?
Senast redigerat av Blida (12 mars 2009)

832 Inlägg
12 mars 2009
Med tanke på att bara ljuddämparna kostar 2500 styck på mekonomen så tror jag att det blir jäkligt mycket billigare och bygga ett simons system. Men det beror ju på vad som är dåligt.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

654 Inlägg
13 mars 2009
Som sagt ingen aning vad sys kostar till MK3 golfen,men kikade lite på Mekonomens sida efter det Lurken skrev.
Och håller med till 7000%,blir billigare att "kröka ihop" ett bytt sys med rör och dämpare.
Alt bara byta den/dom delarna som är dåliga.

Sök