vet någon vilken färg jag skall använda för att få samma färg som orginal, om inte så vet säkert volvo
Dina fälgar är replikor alltså inte från volvo, Dem är inte lackade i någon orginalkulör så volvo kan inte ge dig rätt färg. Du får väll försöka få tag på nån färg som är så lik som möjligt.
Som tur är så är mina lackade i Volvos färg 932 antracite grå
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/wheel-repair/wheel-scuff-repair.htm Testa detta, men va vääääääldigt noga med att göra rent ordentligt och ha inte bråttom
Vet du eller någon här vart man kan få tag på det han använder?
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/wheel-repair/wheel-scuff-repair.htm Testa detta, men va vääääääldigt noga med att göra rent ordentligt och ha inte bråttom
Mvh
jag vet att mekonomen har ett sånt kit, inte exakt samma men någorlunda. rätt dyrt är det iaf.
"Det är inte farten du dör av - Det är sättet du stannar på"
- Mekonomen -
Mvh
Typ överallt Thinner, kemiskmetall eller något passande spackel, grundfärg, lackfärg,klarlack och lämpliga sandpapper.
Mvh
Typ överallt Thinner, kemiskmetall eller något passande spackel, grundfärg, lackfärg,klarlack och lämpliga sandpapper.
Okej. En fråga till bara, vet någon vart man kan hitta 1200 papper, kan inte hitta det någonstans här, högsta jag har hittat är 400 lr något sånt..:S
Jag har ingen aning om hur jag ska fixa mina fälgar för jag hittar inget sånt kitt någonstans:S Mekonomen hade inte heller det... Kan någon hjälpa mig att hitta eller säga vad man kan använda för något annars, typ spackel, men vad för spackel osv.
Var bara noga med kvaliteten på sprayfärg och hur spraymunstycket är utformat. Biltema eller bensinmacksfärger är inget vidare du får en massa ojämnheter i strålen med "droppar" i sprutet och på fälgen. Autoherba i Huddinge eller annan billacksfirma säljer riktiga billacker på sprayflaska med bra munstycken. De har dessutom bra färgkartor för att hitta rätt nyans. Rekommenderas! Har själv testat och resultatet blev närmast "fabrikslackering". Glöm inte att ha det helt damfritt och varmt inomhus. Håller även med föregående inlägg, tålamod, stressa inte igenom momenten. Lycka till
Var bara noga med kvaliteten på sprayfärg och hur spraymunstycket är utformat. Biltema eller bensinmacksfärger är inget vidare du får en massa ojämnheter i strålen med "droppar" i sprutet och på fälgen. Autoherba i Huddinge eller annan billacksfirma säljer riktiga billacker på sprayflaska med bra munstycken. De har dessutom bra färgkartor för att hitta rätt nyans. Rekommenderas! Har själv testat och resultatet blev närmast "fabrikslackering". Glöm inte att ha det helt damfritt och varmt inomhus. Håller även med föregående inlägg, tålamod, stressa inte igenom momenten. Lycka till
Robban
Vad kostar riktig bilfärg på sprayburk och hur stora är burkarna? Har två skärmkanter bak som skulle behöva ny färg.
Robban
Vad kostar riktig bilfärg på sprayburk och hur stora är burkarna? Har två skärmkanter bak som skulle behöva ny färg.