3156
Sök

Var ute och fotade igen

35 Inlägg
23 juni 2006
Trådstartare
Skulle gärna vilja ha lite kommentarer på mina nytagna bilder på min bil. http://www.garaget.org/?car=24833&image=224704

Finns de någon mer där ute med en likadan S40?

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
23 juni 2006
grymt fina bilder, men kanske ska modda lite mer?

man lever bara en gång så lev väl!

Fartdåre
286 Inlägg
23 juni 2006
Ja tycker d skitsnygga bilder iaf smile funderar på att köpa en bättre kamera och lära mig fota smile

8 156 Inlägg
23 juni 2006
Du är riktigt bra på att plåta. wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
23 juni 2006
Jävla fina bilder...du verkar vara en riktig jävel på att fota.

Allt för den där jävla hatten!

35 Inlägg
24 juni 2006
Trådstartare
Får tacka för era svar smile de glädjer mig att ni gillar mina bilder. Visst att man skulle modda lite kanske..men de får vänta lite. Bilen är helt ny så jag vill inte gör något på några månader. Kanske till hösten. Men lite funderingar har man haft hur man ska modda bilen. Jag såg en S40 T5 med beige skinn och mörk panel. Så jäkla snyggt. Jag ångrar att jag inte la till de när jag köpte bilen. Men de får bli ett senare projekt big_smile

35 Inlägg
24 juni 2006
Trådstartare
De är flera som frågat mig vad jag använder för kamera när jag fotar. De är en Canon 1Ds Mark II med 28-135 mm lins. Sen använder jag mycke stativ och ganska ofta ett polarisationsfilter vid behov.dock ej på några av dessa bilderna. Ni som är intresserade att köpa så finns all information på denna länken: http://web.canon.jp/Imaging/eos1dsm2/html/00_home.html

2 751 Inlägg
24 juni 2006
Ja tycker volvo s40 är snygga o allt det där men körskolan bil ja körde var verkligen plastig av sig och kändes helt billig! hoppas inte alla s40 e sånna :-S

Who Djaa bless no man curse

302 Inlägg
24 juni 2006
Mycket snygga bilder! Tummen upp big_smile

35 Inlägg
24 juni 2006
Trådstartare
Nja de där med plastigheten har jag uppfattat någon gång innan också. Men så fick jag klämma och känna för nån månad sen på den bil jag har nu...de var ju jätte snygg och skön bil. Så jag klippte till. Min bil är den nya 1.6 turbodieseln. De 109 hästar rör på sig godkännt i alla fall. Fick reda på vad den nya skatten på min bil skulle ligga på. Eftersom den drar blandad körning 0,49 så kom bilen precis med marginal ner i skatten omkring 2600 kr PER ÅR ! ! ! S40 med 2.0 turbodieseln ligger på 3800 kr per år. Så jag är helnöjd. Eller som jag brukar säga...man åker billigare än kollektivt nästan.

SSS -12
3 217 Inlägg
24 juni 2006
Den där kameran kostar väl nära 80.000 kr om jag inte läst fel yikes

Nästan så att man börjar se ner på 350d, det blir dösnyggt när man har olika filter i olika miljöer, man får ett helt annat ljus...

En sådan kamera hade man iallafall inte tackat nej till!

Snygga bilder...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

35 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
Ja jo i närheten av 80 000 kr är de..men personligen så har jag inte blivit allt för stolt för en 350d är en väldigt bra kamera för mig också. Kanske inte något jag tar med på en fotografering i första hand.  min kamera väger väl 4 kg eller nåt. 350d väger en hel del mindre. Men jag gillar allt som är tungt smile

Men filter är ett av de roligaste sakerna man kan använda på linsen smile

Sök