2617
Sök

Högtalare i Audi 80 avant -95, placering?

24 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Jag skall byta ut originalhögtalarna i instrumentbrädan från 4" till ett gammalt 5,25"kit från DLS, kommer montera dom underifrån så att jag inte behöver göra åverkan på bilen.

Så långt allt lungt, men jag vill ha ett 6,5" kit sittandes någonstans bak, var finns det plats att stoppa in dom? 

Ställer frågan här innan jag börjar skruva isär bilen för att leta plats som kanske inte finns, bättre fråga än att gå en återvändsgränd som någon annat säkert redan vandrat isf.wink

Funderar på sidan i kofferten framför bakre hjulhusen, men vet ej hur det ser ut, finns det plats i dörrarna? att såga upp dörrsidorna klarar jag oxå....

Tack på förhand!

/Mattias

672 Inlägg
16 mars 2009
Jasså finns de plats att montera högtalarna underifrån? Velar lite hur ja själv ska göra fram...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 mars 2009
Jag tror inte det finns plats underifrån.. Tror luftbälgen är ivägen där.

Dörrarna kan också bli problem, du kanske får sätta distansringar så inte magneten tar i eller förhindrar rutan från att gå ner.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

672 Inlägg
16 mars 2009
Vet inte om din dörrsida ser likadan ut som på min,
Då de inte finns nån högtalare orginal där så funderar ja på å skippa kartfacket å bygga en utanpåliggande låda me en 6,5"'a + köra 4" i brädan.

/Thomas.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 mars 2009
Okay, men hur blir spridningen av ljudet ifall de spelar så lågt ner?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

24 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Vet inte hur det ser ut under brädan har inte kollat än, men det brukar gå att lösa det mesta.neutral

Om det inte går att ta ned rutan helt spela ringen roll, har klimatanläggning, vill ha bättre ljud då bilen går mycket på resor till och från på jakt, originalsakerna får mig att framstå som den bästa sångaren som vandrat på jorden i jämförelse. Tycker det är uselt av en biltillverkare att inte ha bättre saker, samt att bilen är byggd så att man inte kan eftermontera saker utan att bygga om inredningen.

Ingen som har koll på huvudfrågan, finns det plats någonstans därbak att placera ut ett 6,5"-kit ? diskanterna är lätta, men baserna.....

672 Inlägg
16 mars 2009
te_wik skrev:
Okay, men hur blir spridningen av ljudet ifall de spelar så lågt ner?

Mvh Tommy

6,5'an e ju midbas... så monterar väll typ alla?

/Thomas.

24 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Kom på en sak till, hur demonterar jag dörrsidorna fram? har manuella vred för inställning av backspeglarna..

672 Inlägg
16 mars 2009
dr_alkohol skrev:
Ingen som har koll på huvudfrågan, finns det plats någonstans därbak att placera ut ett 6,5"-kit ? diskanterna är lätta, men baserna.....

Bakdörrarna?
Sitter iaf 5,25" nu bak i min å antar att de är orginalstorleken.
Senast redigerat av smiler (16 mars 2009)

/Thomas.

24 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
smiler skrev:
dr_alkohol skrev:

Bakdörrarna?

Finns det plats där? tyckte dom såg tunna ut, får försöka få isär dörren imorgon, har inte haft en audi förr så jag vet ej hur de är byggda öht.

672 Inlägg
16 mars 2009
dr_alkohol skrev:
smiler skrev:
dr_alkohol skrev:

Bakdörrarna?

Finns det plats där? tyckte dom såg tunna ut, får försöka få isär dörren imorgon, har inte haft en audi förr så jag vet ej hur de är byggda öht.

Har 5,25" där på min... sitter även en "kopp" runt så de borde nog funka me 6,5 me...

/Thomas.

24 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Ok, kanoners. Inbyggnadsdjupet på elementen är 66mm, nu skall jag bara fixa några galler för att skydda dom oxå, det är Biltemas "pro" kit jag skall montera, gallret ser ju ut som s**t!smile

Sök