3348
Sök

Vår 9-3 aero låter konstigt... Hjälp???

12 Inlägg
26 juni 2006
Trådstartare
#1
Vi har precis köpt en 9-3 aero från 02 och den har börjat skrammla under huven... Vi pratade med Bendt bil och de sa att det troligtvis va vattenpumpen som börjat krångla.. Men efter helgen så slutade ACC:n att fungera... Eller ja, den blåser fortfarande, men det är ju inte kallt.. Vilket man behöver i denna värmen.. tongue

Nu skulle det kosta runt 4000 att byta detta, är det rimligt, eller för dyrt? Är det någon fara att köra runt i bilen, då de inte har någon tid förräns den 19 juli.. ? Någon som vet?


12 Inlägg
26 juni 2006
Trådstartare
#2
Ska kanske tillägga att de på Bendt bil troode nu att det var magnetkopplingen.. smile


Fartygsingenjör
550 Inlägg
26 juni 2006
#3
Det är ju ingen fara och köra runt utan ACC, den enda nackdelen blir ju värmen. Men kolla runt med andra verkstäder för justera magnetkopplingen kan de flesta verkstäder.

Dock skulle jag personligen inte köra med en vatten pump som kärvar.
Senast redigerat av wrapman (26 juni 2006)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

1 639 Inlägg
26 juni 2006
#4
dom byter väll hela ac-kompressorn, tala om otur att det händer just nu mitt i sommaren..

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Fartygsingenjör
550 Inlägg
26 juni 2006
#5
#4 Nej inte nödvändigtvis, farsan hade problem med sin t5a och där gick det iaf och justera kopplingen bara så funka den igen, dock vet jag inte om det är likadant på 93an.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

12 Inlägg
26 juni 2006
Trådstartare
#6
hmm, vi körde i helgen 15 mil * 2 så om det vore vattenpumpen, borde ju något ha hänt.. Men nu så har det låtit exakt likadant hela tiden.. Aja, det blir väl inte så farligt dyrt då.. Det tråkiga är att idag har vi haft bilen exakt en vecka.. big_smile Hehe...

Tack så mkt för svaren!


1 639 Inlägg
26 juni 2006
#7
Är nog ingen risk att det är vattenpumpen. Lite dåligt att det blir sådana fel på en så pass ny bill dock...

Finns ju bara en sak att göra om man vill helgardera sig mot att få problem med sin bil, lösningen heter Toyota.... tongue

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

blyfot
117 Inlägg
26 juni 2006
#8
AC Reläet ?

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
26 juni 2006
#9
Tonkpils skrev:
AC Reläet ?
Ett relä låter inte så pass mycket så det skramlar in i kupén från motorrummet, kanske om det hade suttit under ratten men han säger ju att det kommer från motorrummet.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar


Sök