kalle_kalle (nöjd nu? ) > Se vad ChriZtoffer skrev
ChriZtoffer> EXAKT!
Visst.....50mm2 får vara avsäkrad med max 200A enligt EMMAS reglemente... Mina steg är totalt avsäkrade med 150A. Jag använder en 125A säkring vid batteriet.....hmmm..... Men min poäng är att jag har inte under 14.4V bak vid stegen när jag spelar musik på hög volym. Eller det var lite osanning i det. Jag var nere på 14.36V med bas-låten Transitorized (officiella db-draglåten under många år på 90-talet). Detta med motorn igång...
okej oke j jo jag är nöjd jag trodde du tappade ofrivilligt xD det är ganska najs mina lampor blinkar när jag har motorn igång men inte utan xD
kalle_kalle (nöjd nu? ) > Se vad ChriZtoffer skrev
ChriZtoffer> EXAKT!
Visst.....50mm2 får vara avsäkrad med max 200A enligt EMMAS reglemente... Mina steg är totalt avsäkrade med 150A. Jag använder en 125A säkring vid batteriet.....hmmm..... Men min poäng är att jag har inte under 14.4V bak vid stegen när jag spelar musik på hög volym. Eller det var lite osanning i det. Jag var nere på 14.36V med bas-låten Transitorized (officiella db-draglåten under många år på 90-talet). Detta med motorn igång...
Så slutsatsen blir att Jula kablarna funkar men om man inte säkrar nog så är det risk för brand? eller har jag förståt fel?
man ska ALLTID säkra,,, alltid är det nåt hälvette igång så man ska alltid säkra (max 30 cm från batteriet) jo jula kablar duger åt dig jag har inget spänningsfall från kabeln (dvs samma på batteriet som på kabeln bak bredvid steget)
Vad säger ni om själva baslådan då? Det står på basarnas hemsida att jag ska ha sluten låda på 33l. Men jag har hört att portade lådor har lite högre bas när det gäller techno musik. och att man bland annat skulle ha 1 lutande vägg i lådan så skulle det också låta bättre. vad säger ni?