4063
Sök

Vad heter orginalchippet i en VOLVO 740 tic - 85

7 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#1
Hej !

Tänkte fråga vad orginalchipet i en volvo 740 turbo -85 ( b230et ) heter ?

kan det heta nec elr vad är det ?

Måste byta chip i min pga att avgasvärderna är för hög co´n ligger på 8 och gränsen är 3,5.

Pratade med en kille han sa att de berode på att den var chipad tror det sitter ett vikinga chip i min nu.




Tack för svar i förhand

602 Inlägg
19 mars 2009
#2
på LMM:en sitter det en skruv (ganska gömd) skaffa en co mätare och koppla på utblåset o sen skruvar du på den skruven tills du får rätt co värde. jag skröv ner min från 6 till 3,5 iaf. men iför sej så är det ju en andledning till att värdet är så högt.. men de vet jag inte

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

7 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#3
Jo jag vet det har provat medans ja hade en avgasmätare på men de vart ingenskillnad ,också så är lmm från en bmw 535

Smålänning
7 883 Inlägg
19 mars 2009
#4
rockabilly_ skrev:
Jo jag vet det har provat medans ja hade en avgasmätare på men de vart ingenskillnad ,också så är lmm från en bmw 535

Du har inte original LMM också? Prova att sätta dit den då så har du ganska säkert löst problemet...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

602 Inlägg
19 mars 2009
#5
rockabilly_ skrev:
Jo jag vet det har provat medans ja hade en avgasmätare på men de vart ingenskillnad ,också så är lmm från en bmw 535

okej okej, men den går rent och så? går ju att ställa in LMMen "inne" vid elektroniken med, då är det något svart plast kughjul. men ska man behöva de så ska de märkas på bilen att den går fett eller klent innan.. har bilen gått långt föresten?

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

7 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#6
Nej har tyvär inte den , men den går ju också att skruva på men han jag hade pratat med sa att de nog berode på chipet, och när ja har bytt chip så tänkte ja göra ett nytt försök å skruva på lmm och ställa ner bränsletrycket

7 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#7
jo han går bra inge jag har märkt iaf , jo jag vet
han ha gått kring  24 tusen.

Smålänning
7 883 Inlägg
19 mars 2009
#8
Men alltså... 535:an har en mycket större motor och en helt anna box, så den LMM stämmer inte med din box. Är inget som går att "Skruva" ner... Och är Vikingchipper gjort för den LMM så kommer det inte bli bättre med originalchipp...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#9
jo på den lmm sitter de en en insex skruv ner i ett littet hål som , okej så du tror att de kommer och räcka med en orginal lmm och sen skruva på den och kanske ställa ner bränsletrycket och att få ner han från 8 till minde än 3,5?

602 Inlägg
19 mars 2009
#10
okej, asså du har väl inte orginal spridare föresten? för 535 lmm:en är ju onödig isåfall

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

7 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#11
nej de har jag inte ..

602 Inlägg
19 mars 2009
#12
okej. hm asså de är ju många som kör större spridare bmw lmm och vikingchip. tycker inte att det borde vara det

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

7 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#13
jasså , ja de är jävligt skumt , vad hade du för lmm ,spridare ,chip när du  besiktade din då ?

602 Inlägg
19 mars 2009
#14
min var orginal när jag besiktade den sist.. så jag vet inte vad det berodde på att co halten var hög.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

224 Inlägg
19 mars 2009
#15
har du bytit tändkablar nyligen?
min gamla 740tic 89a sköt mätaren på bes till 99999
prova byta allt i bil jävel- inget funka

sen mätte vi på jobbet på kablarna det va de som va felet


Sök