3043
Sök

Hur stor är efterfrågan på volvos äldre R modeller

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 januari 2009
KimVsWorld skrev:
HyperSonica skrev:
TurbOla skrev:
Här är länken till den bilen. http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2331.0

En hitler snurra i en fin gammal klassiker... USCH! tongue

hitler snurra?

HyperSonica skrev:
Dansken- skrev:
Detta är en rolig tråd.
Och vad står CS för? Som Porschenörd gissar jag på ClubSport ;-)
Och R-Sport kan man ju även förkorta till RS, som får en vilken som helst Porscheentusiat till att vakna till, hihi!
Jag hade aldrig hört talas om CS eller R-Sport varianterna.

Competition Services smile

Ääh, Tyst med dig!

Och RS för Renn Sport vilket betyder Racing Sport så det så cool roll

Tiger1978 skrev:
Det roliga med denna bilen är att den är bestyckad med dubbla 45:or vassare kam och topp..

Eftermonterat? hmm

Ja hitlersnurra tongue ha ha

Och ja... CS står för Competition Services

Sump Runk Rätt O Slätt!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
10 januari 2009
_Wallis_ skrev:
http://www.4h.quatnet.de/typo3temp/a407e8554a.jpg
http://www.4h.quatnet.de/typo3temp/adec79250e.jpg

R-Sport delar vet jag att det fanns, men specifik R?

Skriv gärna lite fakta om den om du vet ngt.
Riktigt spännande.

//Wallis

HAHA! Dåligt skön bil. big_smile

Forummoderator
26 418 Inlägg
10 januari 2009
Ja nu ska man väl inte göra reklam kanske..men för de som vill läsa på lite mer om
R-sport tex har en hel del kul i min projekttråd, om intresset finns.
Attans vad jag kommer bli nedröstad bara för att jag sa det..? tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

OEM <3
6 957 Inlägg
10 januari 2009
Severin skrev:
Bjork skrev:
Severin skrev:

haha 5000 mil, de hittar du ingen big_smile !! Dom bilarna är för goa för att köras så lite med smile Varför tror du de flesta gått 20.000+ ?? big_smile
Men leta efter en som gått under 15.000 mil, de brukar vara fiiina exemplar !

De e de ja menar att de går ju inte hitta ngn tyvärr, önskar att man vore i samma ålder man e idag fast för 8-9 år sen big_smile

Ja förstår dig, men men.. Leta vidare bara.. Men dom Saab 93 Aero SS eller vafan dom heter.. Dom är ju skitsnygga, dessutom går dom jävligt fint, varför inte köpa en sån smile ?

Ja har ju en sån nu tongue

OEM <3

Volvoskadad
6 017 Inlägg
19 januari 2009
tänkte bara göra en liten followup på annonsen jag nämnde tidigare i tråden:

skummt nog är den reggad som en replica och amatörbyggt fordon.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/21005/548667_vek68k.jpg

Fordonsidentifikation
Regnr: OES250
Fabrikat: 363 CS REPLICA
Färg: LGRÅ    Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1989    Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 343500EC300076
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 2:
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: HELMIA BIL AKTIEBOLAG
Adress: BOX 103
Postnr: 686 23    Förvärvsdatum: 1992-10-07

Jonas

1 079 Inlägg
19 januari 2009
Hampe85 skrev:
Varför måste en R ha 5 cylindrig turbo motor, alcantara inredning och r-front? bara för att dom har det från 95 och uppåt. Volvo kan mycket väl ha lagt "grunden" till Refinement modellerna på R-Sport. Som alla vet så finns det R-Sport inredning och diverse till 2/7/900 Serien. Dom nyare heter ju inte ens r, där heter det ju R-Design. Anser fortfarande att en v50 med R-design paket har rätt att kallas för R. Har dom då gjoirt en 340 Som heter R-Sport så anser iaf jag att den är värd att kallas 340 R. för det är ju vad det är. Utveckling heter det!!!

R-Design är absolut ingen R. En R-Design är ju en fjantig version av R utan stor motor...

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 januari 2009
Syst3m skrev:
R-Design är absolut ingen R. En R-Design är ju en fjantig version av R utan stor motor...

Detta diskuterades av NordicRs styrelse förra året, och man fastslog att R-design inte kvalificerar för medlemsskap i klubben. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Volvoskadad
6 017 Inlägg
19 januari 2009
TurbOla skrev:
Syst3m skrev:

Detta diskuterades av NordicRs styrelse förra året, och man fastslog att R-design inte kvalificerar för medlemsskap i klubben. smile

Nu var de Äldre bilar vi snackade om wink

Jonas

Fattig student
1 282 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
B19 R-Sport - 343 R-Sport (modelyear '81) only 100 pieces made!!
Twin Solex carbs
GT camshaft (Actually K - grind)
87kW / 118 HP at 6000 RPM
160 Nm at 3000 RPM torque
4-cyl.
1.986 litre

Saxat från 300powerklubben... Ska hämta bilen förhoppningsvis i nästa vecka

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 februari 2009
Tiger1978 skrev:
B19 R-Sport - 343 R-Sport (modelyear '81) only 100 pieces made!!
Twin Solex carbs
GT camshaft (Actually K - grind)
87kW / 118 HP at 6000 RPM
160 Nm at 3000 RPM torque
4-cyl.
1.986 litre

Saxat från 300powerklubben... Ska hämta bilen förhoppningsvis i nästa vecka

Trevligt! big_smile vi vill se bilder sen

Jonas

398 Inlägg
5 februari 2009
HyperSonica skrev:
TurbOla skrev:
Severin skrev:

WTF !! SKicka länken till den bilen ! big_smile
Angående att folk hoppar på dig är väl avandsjuka kanske.. Min bil har haft endast positiva kommentarer förutom en.. Och gissa!! De var en Saab ägare som påstod att hans 900 var mkt bättre än alla R bilar cool haha

Här är länken till den bilen. http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2331.0

En hitler snurra i en fin gammal klassiker... USCH! tongue

Brutal ,men väger itne motorn lika mycket som bilen? tongue (lite off-topic ,jag vet)

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

Lights out.
124 Inlägg
5 februari 2009
Många här (för många) tror ju att dom har en R för att dom sattit dit ett emblem i grillen? Fattar inte varför man gör en tvärt-om-sleeper och försöker visa att man har värre grejer än man har? Så patetiskt... En R kan bara vara en R om volvo sålde den som en..... R!
Senast redigerat av Snajdarn (5 februari 2009)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
5 februari 2009
Syst3m skrev:
Hampe85 skrev:
Varför måste en R ha 5 cylindrig turbo motor, alcantara inredning och r-front? bara för att dom har det från 95 och uppåt. Volvo kan mycket väl ha lagt "grunden" till Refinement modellerna på R-Sport. Som alla vet så finns det R-Sport inredning och diverse till 2/7/900 Serien. Dom nyare heter ju inte ens r, där heter det ju R-Design. Anser fortfarande att en v50 med R-design paket har rätt att kallas för R. Har dom då gjoirt en 340 Som heter R-Sport så anser iaf jag att den är värd att kallas 340 R. för det är ju vad det är. Utveckling heter det!!!

kan bara kalla dej en sak.. o det är Korkad...
Om du läser tråden så tror ajg att folket har kommit fram till det

Sump Runk Rätt O Slätt!

517 Inlägg
5 februari 2009
Kan ni inte enas om att R(refinement) och R-sport/design är två olika saker!? man behöver inte göra en stor grej av det.

Det är alltid häftigt med R-prylar, även om delarna sitter i en av volvos fulare modeller. Även om folk anser det är en "fjantig version" tror jag det är mer körglädje i en gammal rem-johan än en nyare volvo tongue

Den där 363 CS var ju stenhård! Men det måste ju vara något tryckfel i annonsen. kanske ska stå 24.500:- för det är ju trots allt en replika.

4 506 Inlägg
5 februari 2009
Ghost_Face skrev:
Kan ni inte enas om att R(refinement) och R-sport/design är två olika saker!? man behöver inte göra en stor grej av det.

Det är alltid häftigt med R-prylar, även om delarna sitter i en av volvos fulare modeller. Även om folk anser det är en "fjantig version" tror jag det är mer körglädje i en gammal rem-johan än en nyare volvo tongue

Den där 363 CS var ju stenhård! Men det måste ju vara något tryckfel i annonsen. kanske ska stå 24.500:- för det är ju trots allt en replika.

Inget tryck fel, Vet ej varför de kallas replica men..

Kan du andas kan du dö.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
5 februari 2009
_Wallis_ skrev:
Ghost_Face skrev:

Inget tryck fel, Vet ej varför de kallas replica men..

har en lite teori om varför de heter replica...

Kan vara för att de inte direkt finns så många tillvärkade.. så därför s står de replika smile
eller nått åt de hållet iallafall smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Sök