4387
Sök

Har strul med få ljud till bassen

101 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Tja gott folk.

Ja får ström till slutsteget. men ja får inget riktigt ljud till bassen. det brusar och ibland så får ja inget alls ljud ifrån den.

då står mitt slutsteg på protest.
Starta om bilen och ljudet så funkar det igen!.

men samma ljud nivå får jag.

Kan de va bassen som har blivit dålig eller va kan felet va?

Det funkade för 2 veckor sedan sen har ja inte rört bilen alls.

Ström ifrån batteriet kanske? kanske finns fukt i slutsteget? ja vet inte. någon som kan mer än jag skriv gärna ikväll. Mvh
Senast redigerat av XxetrOxX (19 mars 2009)

21 761 Inlägg
19 mars 2009
Mät spänningen på stegets kopplingsplint där strömkablarna sitter fast, använd en multimeter. Då ser du ifall det är för låg spänning. smile

Det kan ju hända att batteriet har blivit en del urladdat och behöver laddas upp, mät även spänningen på batteripolerna när du spelar stereon.

101 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
japp. jag körde till en kompis ikväll. Vi tog bort den sladden som man kan skruva upp basen med. remover eller boost bass. eller va det heter. så fungerade ljudet som de skulle. men när ja och han kopplade in det igen så försvann ljudet helt igen!.

tanken får mig att dra om alla sladdar? eller det e fel på mitt slutsteg?

Tack för svaret. ska göra som du sa- om de nu blir att ja dra om allt igen.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 mars 2009
Kan du inte bara låta bli remoten då, eller måste du ha den av nån anledning? Den är ju bara till för att ställa nivån (eller ännu värre om det är en bass boost) så den kan du gott klara dig utan om du stället in gainen riktigt på steget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Amatör
320 Inlägg
20 mars 2009
Jag kör med bass boost på max, är det skadligt på något sätt?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 mars 2009
aturai88 skrev:
Jag kör med bass boost på max, är det skadligt på något sätt?

http://www.icixsound.com/iv/view_video. … ccfa94cebd

Låter detta tala för sig självt....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 mars 2009
XxetrOxX skrev:
japp. jag körde till en kompis ikväll. Vi tog bort den sladden som man kan skruva upp basen med. remover eller boost bass. eller va det heter. så fungerade ljudet som de skulle. men när ja och han kopplade in det igen så försvann ljudet helt igen!.

tanken får mig att dra om alla sladdar? eller det e fel på mitt slutsteg?

Tack för svaret. ska göra som du sa- om de nu blir att ja dra om allt igen.

Sköter den gain så är det inte konstigt om det blir tyst när ni kopplar in den och den står i botten roll
Om fjärren sköter gain så ställer man in en maxnivå på steget somfjärren inte kan kliva över...men man kan sänka ner till noll... Så funkar iaf mitt steg wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök