3050
Sök

Vart sitter bränslefilter Fiesta ??

8 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
Hej !
Har en Ford Fiesta -80 som är lite svårstartad när den är kall, sedan går den lite ryckigt emellanåt vilket får mig att tro att det är ett bränsleproblem ( har förresten bytt alla el-delar ). Nu till min fråga: Var tusan sitter bränslefiltret ? Hittar det inte och det står inget om det i instr.boken heller. Kan det vara så att det inte finns något ? Minns att det inte fanns något på en gammal Saab 96:a som jag hade förut.
Tacksam för svar från er kunniga människor.

2 652 Inlägg
27 juni 2006
nu är jag ingen ford expert men har du kollat så den inte sitter under bilen efter tanken ? typ som på volvo 740.

8 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
Japp har kollat under bilen , inget filter där heller. Det kanske är så att det inte finns nåt ?

460 Inlägg
27 juni 2006
BoHol skrev:
Hej !
Har en Ford Fiesta -80 som är lite svårstartad när den är kall, sedan går den lite ryckigt emellanåt vilket får mig att tro att det är ett bränsleproblem ( har förresten bytt alla el-delar ). Nu till min fråga: Var tusan sitter bränslefiltret ? Hittar det inte och det står inget om det i instr.boken heller. Kan det vara så att det inte finns något ? Minns att det inte fanns något på en gammal Saab 96:a som jag hade förut.
Tacksam för svar från er kunniga människor.

Finns inget filter på den bilen...

Kan sitta ett filter monterat av nån tidigare ägare mellan den mekaniska bensinpumpen på motorblocket och förgasaren men orginal finns inget.

Fungerar choken som den ska?
Kan även bero på vatten i förgasaren eller att den mekaniska bensinpumpen är utsliten.

A.E
bilverkstadsägare i 25år

8 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
Kan sitta ett filter monterat av nån tidigare ägare mellan den mekaniska bensinpumpen på motorblocket och förgasaren men orginal finns inget.

Fungerar choken som den ska?
Kan även bero på vatten i förgasaren eller att den mekaniska bensinpumpen är utsliten.

A.E
bilverkstadsägare i 25år

Tack så mycket ! Nu behöver jag inte leta mer :-). Choken funkar som den ska. Bilen har bara gått 8000 mil sen ny så jag tror inte att bensinpumpen är utsliten redan (???). Jag skall plocka isär och göra rent förgasaren och montera dit ett sånt litet bränslefilter och sen hoppas jag att den fortsätter gå som en klocka. / Bo

Sök