2462
Sök

Bromsarna agerar konstigt på min Caddy

1 Inlägg
17 juni 2006
Trådstartare
Fick lite tvår på besikningen till min pärla *host* bland annat hjullagret på höger fram. Och även på alla bromsrören blev det nerslag på. Så fick hjälp av min chef att fixa till detta.. men så konstaterade vi att skivbromsarna fram var i så pass dåligt skick att vi bestämde oss för att installera nytt även där.
När allt ar nytt och bytt så blev det då dags för luftning, som gick fin fint, pedalen blev stum och det kom ingen mer luft ut systemet, men... när man startar bilen och trycker på bromsen så sjunker den ner i botten. Något som vet vad detta kan bero på? Har luftat systemet åtskilliga gånger men det blir inte bättre utan samma sak hela tiden.

Bilen: Wv Caddy -98 1.9TDI  Gått ca17000mil

29 Inlägg
22 juni 2006
Har du luftat systemet med motorn i gång? Prova det, det fick jag göra på min Golf G60. Kan vara huvudbromscylindern som läcker också. Den kan börja läcka om den har stått tom från bromsvätska en längre tid. Annars är det luft kvar i systemet, även om du luftat.

41 Inlägg
24 juni 2006
Luftat systemet? menar du att du lufftat både fram och bak? luft i bromssystem har en förmåga att krypa ganska långt. det kan fastna i en böj eller en T-koppling.

Prova lufta runt om.

Jag hade själv samma problem, höll på o lufta flera timmar. tillslut fick jag ut luften.

Det kan också vara så att pedalen sjunker väldigt sakta när motorn är igång, det är inget farligt. vet många bilar som gör så.

Kör Nissan 200sx

54 Inlägg
27 juni 2006
_chrilleovirre_    varför luftade du i flera timmar???

det tar juh bara typ 10 minuter att lufta bromsar!

Vem Fan Är Harley Davidsson?

Sök