3227
Sök

Högtalar storlek bakom högtalar gallrerna på instrumentpanelen volvo 940?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
antar att de ska va högtalare på 940is instrument panel igentligen?
såna fall de är de vad äre för storlek på dem då?

573 Inlägg
30 mars 2009
sitter Volvo original diskanter där, kan fixa bild om vi menar samma...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

5 650 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Miramithe skrev:
sitter Volvo original diskanter där, kan fixa bild om vi menar samma...

kan lova att de sitter inget där under men visst kan ta bild tar kanske 10-20 min

5 650 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
nu har jag vart ute och tagit en bild

här är de jag menar vilken storlek ska de va där igentligen? gåre perssa ner 4"?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/607565_860wa3.jpg

961 Inlägg
30 mars 2009
ta en mejsel o pilla upp gallret så ser du va de är för nå

Pure DieselPower

573 Inlägg
30 mars 2009
okej ja då mena vi samma, det sitter faktiskt en diskat där under, riktigt riktigt dålig sådan. men tror inte att hålet under är mer än 3,5", har inte riktigt mätt det men det är inte stort inte, rätt lätt att ta loss och mäta dock, ta en vanlig skruvmejsel, bänd upp plastbiten som sitter närmast på bilden, där under sitter det 2 st plast expanderplugg, tar man tag i toppen på dom med en liten tång så är det bara att dra rakt upp, men tror hålet är max 3,5" men är inte säker.

5 650 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
ta en mejsel o pilla upp gallret så ser du va de är för nå

va gärna de ja ville slippa borde ju finnas nån volvo tok som massakerat ner nån högtalare där som borde ha koll tycker man

5 650 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Miramithe skrev:
okej ja då mena vi samma, det sitter faktiskt en diskat där under, riktigt riktigt dålig sådan. men tror inte att hålet under är mer än 3,5", har inte riktigt mätt det men det är inte stort inte, rätt lätt att ta loss och mäta dock, ta en vanlig skruvmejsel, bänd upp plastbiten som sitter närmast på bilden, där under sitter det 2 st plast expanderplugg, tar man tag i toppen på dom med en liten tång så är det bara att dra rakt upp, men tror hålet är max 3,5" men är inte säker.

ah ok men även om de tex är 3.5" borde de inte gå och tex massakera ner en 4" där då?

Gas til de ras!!
100 Inlägg
30 mars 2009
MrEricsson skrev:

här är de jag menar vilken storlek ska de va där igentligen? gåre perssa ner 4"?
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 860wa3.jpg

Under det lilla svarta locket som är närmst sitter det två små clips... ta bort dem...

jag satte mina diskanter i dessa hålen... funkade inte med 4" testade alla tänka bara sät jag kom på...
Senast redigerat av Tulldahl (30 mars 2009)

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!

573 Inlägg
30 mars 2009
MrEricsson skrev:
Miramithe skrev:

ah ok men även om de tex är 3.5" borde de inte gå och tex massakera ner en 4" där då?

var ett tag sen jag hade 940, men tror de kan vara svårt att göra det, neranför gallret sitter det en rund kant, typ ett hål, det är max 3.5", kommer inte ihåg vad som sitter på sidorna, men det kan gå, pilla låss gallret och kolla på sidorna om det går att sätta 4" där, kan gå men är inte säker

5 650 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Tulldahl skrev:
MrEricsson skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 860wa3.jpg

Under det lilla svarta locket som är närmst sitter det två små clips... ta bort dem...

jag satte mina diskanter i dessa hålen... funkade inte med 4" testade alla tänka bara sät jag kom på...

ah ok fan har bara 4" över och om de är som ni säger så passar dom inte där och de passar inte till dörrarna heller:S

Miramithe skrev:
var ett tag sen jag hade 940, men tror de kan vara svårt att göra det, neranför gallret sitter det en rund kant, typ ett hål, det är max 3.5", kommer inte ihåg vad som sitter på sidorna, men det kan gå, pilla låss gallret och kolla på sidorna om det går att sätta 4" där, kan gå men är inte säker

ah ok får kolla i morrn uppenbart tycks de inte passa 4" på en volvo alls:S

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 mars 2009
4" GÅR att pressa ner med en jäkla massa arbete.
Dels är det lättare om brädan plockas ut så att man kan jobba med det separat.
Dels får man inte ta upp hålet för mkt om man skall ha kvar originalgallren då 4"-arna kommer att sticka utanför, och det ser INTE snyggt ut. Man får även skruva fast elementen underifrån om man vill ha kvar originalgallren. Alltså får man göra en baffel som sitter på undersidan som sitter helt tätt mot brädan i sig och sedan skruva fast elementet i denna baffel underifrån med KORTA skruvar (10-12mm baffel hade jag gått på och skruvar på MAX 8mm i längd).

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök