3351
Sök

Köpråd: Audi, Saab och Golf

48 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Om vi säger att jag skulle köpa en Saab nere i södra Sverige (helst inte får långt åt västra kusten eller i skåne) hur ska jag gå till väga för att vara säker på att den inte är rost angripen totallt? och om jag är säker på att det inte är någon rost men så börjar den rosta strax efter att man köpt den och tagit hem den, hur går jag till väga att förhindra det på bästa möjliga sätt?

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
30 mars 2009
hedley skrev:
johnny1991 skrev:
Men om vi skulle säga att jag köper en Saab 9000 CSE 2,3 är det då svårt att sötta in en Saab 2,0T på 150hk motor i den bilen man har?

Inget att rekomendera.

Köp en turbo bil direkt. Gärna 2.3LTT 170hk original och du får utan problem 220+ med enbart ny programvara. Samt att du har billig försäkring osv iochmed LTT.

Ska du inte ha turbo kan du ju istortsett köpa vilken bil som helst..

Instämmer. Kör själv en 9000 2,3t (LTT). Den är lagom snabb och är inte allt för dyr att äga heller. Och om du väljer en 9000 så välj helst en från 95 eller framåt då dessa inte är lika rostkänsliga som de äldre smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

56 Inlägg
30 mars 2009
En mindre bil är lättare nu när det är din första. Bor du inne i stan kan det bli jobbigt med en fet saab att parkera och så, så då är ju absolut en mindre bill t ex golf eller dyl. att föredra. Sen vet jag att Saab är en bra bil med bra drag så har du vägar man kan dra på lite på så är den väl absolut ett riktigt val. Det enda du kan göra är att testa lite olika bilar och se vad du själv tycker, är trotsallt du som ska ha och köra bilen smile

Lycka till med köpet

Sök