2458
Sök

låta som dumpventil.

StylingFreak
220 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
Hej.
Har en Toyota celica utan turbo men älskar ljudet av en fett dump som pysser vid växlingen på turbo bilarna man ser på stan.
finns det någon som man kan göra för att få ett liknande ljud till sin egen bil?
Förutom att turbo konvertera.ler*

Asså vill inte verka som om det är en turbo utan vill bara det ska vissla lite när man gasar.
Låter skönt tycker jag.
Senast redigerat av sk8kungenapa (26 juni 2006)

styling or tuning?

311 Inlägg
25 juni 2006
med öppet filter för du väl lite "sug" ljud iaf.

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

Kalaskillen
246 Inlägg
25 juni 2006
De finns ju alltid datorer som sänder ut olika ljud som finns programerad efter hur motorn beter sig. Har hört och sett det, men vet icke vart man får tag på de..någon annan som vet kanske?

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

106 Inlägg
25 juni 2006
de va en tråd för inte så länge sen om fejk dump och vart man kunde köpa de.. men är de inte lite löjligt att ha de på en bil som inte har turbo..

228 Inlägg
25 juni 2006
tror att det finns ett företag som säljer fake skit som man stoppar i avgassystemet som får det att typ låta som dumpljud..har inte testa o vet ej detta...

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

Hård skalle
229 Inlägg
26 juni 2006
Sök i forumet!!!

Kolla: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=3642

Kan garantera att i stort sett allt som går att skriva/säga om det  står där....

All on... ...full out!

260 Inlägg
26 juni 2006
bluride sålde sånna förut. som man monterade i avgasröret. och så fick man ett fake pysljud

styling har egentligen bara med pengar att göra.

"audiot"
287 Inlägg
26 juni 2006
Lägg en kompressor från Jula i skuffen. Sen är det bara att släppa på när du vill impa på nån smile
haha, nejdå, men ärligt, är det inte lite lite lite fusk att försöka låta turbo utan att ha det?
Har åxå sett sån där fusksats någonstans, kan det ha varit på h2mracing.com?
Senast redigerat av oumi (26 juni 2006)

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

99 Inlägg
28 juni 2006
Montera öppetfilter "sugljud" sammt köp en sådan för dump ljudet tongue
http://www.saber-edv.com/shop de har fake dumpar som man monterar i bilen på något vis

Kör hårt :D

49 Inlägg
1 juli 2006
dan mobility har någe som man monterar i avgasröret för att få ett ( pysande ljud ellel visslande) bättre o skaffa en turbobil:)

2 652 Inlägg
1 juli 2006
kommer garanterat skämma ut dej om du sätter på någon trams fejk grej som låter som en dump .

skaffa öppet filter så får du iaf lite bättre insugsljud

1 926 Inlägg
1 juli 2006
jaa, du kan ju alltid dra ner rutan och skrika "PYYYYYYSSSHSHSHHH!!!" varje gång du växlar.

då kan du ändra ljudet på "dumpen" också.  wink

2 652 Inlägg
1 juli 2006
ja om dom inte hör dej så kan behöver du inte gasa mer utan skrik bara högre hehe ,

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
1 juli 2006
Spelis skrev:
jaa, du kan ju alltid dra ner rutan och skrika "PYYYYYYSSSHSHSHHH!!!" varje gång du växlar.

då kan du ändra ljudet på "dumpen" också.  wink

Hehe så brukar ja sitta inne i bilen ibland..smile kompisarna tror ju jag blitt knäpp:P

Två ord räcker, SAAB knäcker

Adder
972 Inlägg
2 juli 2006
De ända jag kan tänka mig är detta http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1226005181 en polare köpte den till sin 850 de låter rätt nice ibland när de blir rätt luft flöde... Har en film jag kan skicka om någon är intresserad...

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Sök