3177
Sök

problem efter dumpmontage

28 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
#1
hejsan ! köpte nyligen en kopia av hks dump. svetsade på fästet för dumpen på tryckröret före gasspjället och skulle testa idag. bilen går riktigt skit och den ryker som en sur diesel och har sig, går ungefär max 70 km/h. jag har knappt något ladd och dumpen börja låta och ha sig vid 0.4 bar hur jag än ställer hårdheten. bilen går som sagt riktigt skit men tomgång har jag ett tag innan den dör

någon som har något snabbt tips ? vakumslangen är kopplad till ett t-kors där det är vacum och slangen som den återciruklerande dumpen satt på är pluggad.

skulle behöva några goda råd ! annars så får man väl gå ut och svetsa om tryckröret igen för att passa bosch originaldumpen :-( ska iväg imorrn med bilen !


TRUCKDRIVER
7 Inlägg
30 juni 2006
#2
tja ta bort orginal avlastningsventilen på turbon ock sätt dit ett täcklock så kanske de funkar??


28 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
#3
det blir ju samma effekt som om jag pluggar slangen


28 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
#4
mer tips !


funderare...
83 Inlägg
30 juni 2006
#5
Nä det blir inte samma om du pluggar den. Den måste ha tryck på membranet för o hålla tätt. Det är ju bara fjädertrycket i den som håller den stängd nu. Koppla in den igen o kör med båda tills du fixat ett täcklock till den inbyggda dumpen...


28 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
#6
sitter ingen sån på min turbo ! det jag har pluggat är returslangen som går tillbaks till turbon


3 295 Inlägg
30 juni 2006
#7
felet är nog att du har en luftmassemätare på din bil.. bioen vill helt enkelt inte gå med öppen dump!!


28 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
#8
konstigt att det fungerar för alla andra !


puff
30 juni 2006
#9
Du skrev att vakumslangen sitter på ett t-kors. Har du provat att dragit den direkt till dumpen?
Mvh

preem pump
836 Inlägg
30 juni 2006
#10
gör såhär
ta loss dumpen
tvätta av den om den är skitig
sälj den BILLIGT till mig

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Vw trimmare
2 995 Inlägg
30 juni 2006
#11
husqvarnan skrev:
konstigt att det fungerar för alla andra !
hmmm för vissa funkar det med dump och LMM för andra inte.....jag tror din LMM
får sprätt "Måste" du absolut köra med dump är det nog piggyback som gäller.....


18 Inlägg
30 juni 2006
#12
Hallå, Har du luftmassemätare så kan du nog inte ha öppen dump.. Så e det iaf på saabarna!

180 Inlägg
1 juli 2006
#13
mannen666666 skrev:
gör såhär
ta loss dumpen
tvätta av den om den är skitig
sälj den BILLIGT till mig
hahahahahahahahahahaha   den va ju kul tongue
taskig iaf tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
2 juli 2006
#14
Varför ska alla ha fjortisvisslor under huven? O_o
Hade du en öppen dump original eller en återcirkulerande by-passventil?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Power by S13
271 Inlägg
2 juli 2006
#15
Jag kör med en öppen dump på min nissan 200 s13!!! det funkar kanon!!!

kolla mina bilder!!!

MVH // Marcus

38 Inlägg
2 juli 2006
#16
vad är de för dumpventil du satt dit ??


593 Inlägg
2 juli 2006
#17
det stämmer som slave_joe säger,, har man luftmassemätare så blir de problem då man kör med öppen dump. i ditt fall ska du ha en återcirkulerande dumpventil.. men att de bara går i 70km/h o ryker som en diesel stämmer inte riktigt in på detta.. hmmm, tål o tänkas på...

för en del andra som har luftMÄNGD-mätare eller syresensor (sk, mapsensor) de kan ha öppen dump..

lycka till....


Sök