2078
Sök

BMW 530 E39, är dom bra eller är dom väldigt svårsladdad?

196 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
Diffar dom bilar bra eller är dom väldigt svårsladdad?`.. vad jag sett på filmer och läst så verkar dom inte alls diffa.
Senast redigerat av sebbe_j (4 april 2009)

Seb

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 april 2009
Jag tänker bara hjälpa till, det finns många BMW 530 E39,
Om du inte önskar att din tråd stängs bör du ändra din rubrik (BMW 530 E39) mot någonting bättre.
Ex: (BMW 530 E39, är dom bra eller är dom väldigt svårsladdad?)
Det är gott om plats för det.wink
Så att man förstår vad det handlar om innan man öppna den, dessutom får du flera svar över dina funderingar.
Kolla på rubriksanvisningar.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar
Dom är inte svart att sladda med, det gäller att leka med bromspedal och gaspedal och ratten, resten går av sig själv.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 353 Inlägg
5 april 2009
Väldigt sällsynt med diff på e39'an överhuvudtaget, då det var extra tillval när man beställde bilen, annars så tillverkades dom utan.

men det går att sladda med dom ändå, åtminstone med morsans 528 smile

There's no replacement for displacement

12 086 Inlägg
5 april 2009
alain skrev:
Om du inte önskar att din tråd stängs bör du ändra din rubrik (BMW 530 E39) mot någonting bättre.
Så att man förstår vad det handlar om innan man öppna den, dessutom får du flera svar över dina funderingar.
Dom är inte svart att sladda med, det gäller att leka med bromspedal och gaspedal och ratten, resten går av sig själv.

Snälla kan inte du ge dig nu, jag tycker jag läser sina tips i varje tråd numera, vi har moderatorer för sånt.

12 086 Inlägg
5 april 2009
Jag har en E34 automat utan diffbroms, och jag kan sladda hur fint som hällst.. kolla mina video smile

196 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Ja men nu menar ja att ringa.. Farsan har en 01:as 523:a och dom går då int alls å sladda mer går bara på ett hjul för jämnan...

Seb

Turbo lover
555 Inlägg
5 april 2009
Det går bra på snö men annars är chassit för mjukt och släpper enbart på innerhjulet. Skulle vilja ha en quaifediff till min 528 men orka lägga pengar på den, är ju bara en vinterbil :p

Annars tycker jag de är grymt välbalanserade på snö, mycket lätta att kontrollera.
Senast redigerat av Turbovin (5 april 2009)

Meister
6 763 Inlägg
5 april 2009
JapMax skrev:
alain skrev:

Snälla kan inte du ge dig nu, jag tycker jag läser sina tips i varje tråd numera, vi har moderatorer för sånt.

De är väll bara bra om fler hjälper till att hålla ordning? Det sparar lite jobb åt moderatorerna

196 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
är ju en nyare 528-530 jag menar 01-03... Tråkigt att dom inte vill diffa till.

Seb

Byggare Behm
562 Inlägg
6 april 2009
Det vette då f-n..
Farbor min hade en trimmad E39 540 som gick som ett skollat troll och den hade då inga problem alls att lägga av 2 långa svarta streck bakom sig.. men det kanske bara gäller 540.. ?
Just den bilen var livsfarligt rolig att åka brett med på alla underlag och årstider.
Men det kan nog vara så att 540 hade diffbroms som standard men dom andra hade det som tillval ..

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Turbo lover
555 Inlägg
6 april 2009
Tror inte diffbroms fanns annat än till M5 på E39. Men kan säkert uppleva en 540 som diffbromsad eftersom den har lättare för att dra loss hjulen och orkar göra det på båda.

Byggare Behm
562 Inlägg
7 april 2009
Kan vara så också ja.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Sök