håller på och centrumvänder ett par volvo plåtisar och har nu stött på ett problem , när ja vände centrumet blev ju ventilen inåt, hur gör ni med det ni som kan/har breddat ?
tar gärna emot fler tips angående breddning av fälgar!?
så ja hade tänkt mig men är det så dom/ni gör när det breddas eller?
du har ju vänt centum säger du,, det är inte samma sak som att bredda.
när du breddar så gör du fälgen bredare, vilket gör att du får denna breda kant, fast ventilen är fortfarande på rätt ställe. när du vänder centrum så får du också en bredare kant, men fälgen blir ju bakofram , där av ventilen på baksidan. antingen breddar du fälgarna istället, eller borrar du nytt hål och svetsar igen det gamla..
man kan ju också ha rätt lufttryck i däcken när man sätter på fälgarna
all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
själv tkr ja det är den breda kanten utåt som är snygg, inte så viktigt för mig att fälgarna är 14 " breda precis.. sen är de mkt svårare och bredda dom också men ja kanske provar det när ja får till centrumvändingen ordentligt.
Inte direkt varannan mil man måste kolla däcktrycket, så vad gör det om man måste ta fram en filt o kräla lite en gång i månaden för att komma åt ventilen på insidan?
det kan va att det ser snyggt ut kanske + att det är billigt . inte fan går du å köper det dyraste om det finns ett billigare alternativ?
Köper naturligtvis inte det dyraste nej, men jag nöjer mig inte heller med en nödlösning som det handlar om i detta fallet.
De kan ju ha med kunskap att göra också, är ju aningen lättare att centrumvända än att bredda. Jag centrumvände en uppsättning fälgar innan ja provade att bredda, man måste ju börja nånstans
Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Jag har flyttat centrum på mina för att slippa ha spacerplattor (fel ET på 17" plåt)...Därefter är dom breddade, ser inget oseriöst i det, fungerar perfekt och är i mer balans än dom va orginal.