3011
Sök

Koppla in baslåda

44 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Tjenare!

Har köpt mig en liten baslåda nu och undrar varifrån det är lättast att dra 12 volten?
Provade den igår o drog kabeln direkt till batteriet, vilket fungerade kanon bra! Problemet nu är att det är lite väl bökigt o dra den rakt igenom motorhuven. Farsan föreslog cigguttaget... problem att komma åt där bara! Får ju försöka plocka ner hela instrumentpanelen typ?

Har ni några bra tips?

Har även en konsol i mitten mellan stolarna.. som styr caben och bakre rutorna.. borde man inte kunna dra från nån go 12 Volts sladd där? Ska köpa mig en spänningstestare så ja kan dubbelkolla innan ja smackar ihop den me nån sladd!

Men som sagt.. tips är väldigt välkomna!!

125 Inlägg
7 april 2009
ta från batteriet bara leta efter ett hål i torpedvägen annars är det bara att borra ett eget. sen plus kabeln på ena sidan och lågnivån på andra sidan.

730 Inlägg
7 april 2009
Dra direkt från batteriet.. allt annat är för klent..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

44 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Okej! Tack så mycket! Då blir de från batteriet då.. hur lägger jag kabeln då? Ska jag använda någon skydd runt... blir ju rätt varmt där inne.. ?

Elektriker
139 Inlägg
7 april 2009
DU SKA DRA FRÅN BATTERIET!
annars bränner du kablarna till det du tagit ifrån.
kabelkit finns nästintill vart som helst, Jula, biltema m.fl
kom ihåg att du ska sätta en dragavlastning i torpedväggen, och att du jordar batteriet. sen max 30cm mellan batteriet o säkringen (vissa säger 40cm, men varför chansa?.)

En riktig volvo är bakhjulsdriven!

44 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Sen måste jag på något sätt dra en till tändningen också.. så den inte är igång när jag har stängt av bilen..?

Tack igen för svaren!

44 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Jordar batteriet? Säkring sitter på min kabel ja har.. ca 20cm ! Räcker de inte me jordningen av baslådan? yikes

125 Inlägg
7 april 2009
jag har aldrig haft nå skydd på kabeln i motorutrymet. är bara att bra på sidan (dölja lite) till batteriet..

44 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Allrightie! Tack så jättemycket för alla svaren!

Tror jag borde fixa det nu!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 april 2009
Hur grov kabel har du och vad för storlek på säkringen? Tänkt på att jordkabeln till slutsteget måste vara minst lika tjock som strömkabeln!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Mr White
1 072 Inlägg
7 april 2009
Glöm inte att ha en gummigenoföring runt hålet som du borrar i torpedväggen så de inte blir kortis då kabeln kan ligga å skava..Nog för att du har säkring men endå wink

Sök