3221
Sök

Data problem!

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
tja tja

är så att jag har en bärbar dator av modell äldre.. det är en LG KI..

den har funka perfekt men för någon dag sen så dog skärmen bara. Men när man sitter i solljus så ser man gör svagt att datorn är igång å allt funkar. Sen när man sätter igång datorn så kommer LG-loggan upp och syns klart och tydligt sen blir det svart..

finns det någon som har vart med om något liknande och har en lösning på problemet? eller bara har en löning!

tack på förhand!
//Bazze

2 337 Inlägg
5 april 2009
Kolla om du kan ändra ljusstyrkan via tangentbordet. Jag tror det sitter uppe vid FX-knapparna, du trycker på Fn-knappen och sen F8 eller något för att öka ljusstyrkan.

Allansson
5 april 2009
Det är inte så att du råkat ställa om ljusstyrkan? Brukar väl gå att göra med Fn-knappen på tangentbordet.

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
har testa dom knapparna blir ingen skillnad.. eller måste man trycka ner nå mer knapp samtidigt? kan ju tillägga att den funka klockrent tidigare idag men blev samma sak efter jag hade stängt av den...

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
har testat att ändra ljusstyrkan.. men dessvärre står den redan ibott sad

2 337 Inlägg
5 april 2009
Antar att du har strömsladd i, annars brukar den mosa igång skärmen fullt när man kopplar in den. Vet inte om man kommer åt några inställningar för skärmen i BIOS, tänkte om det har blivit någon bugg och inställningarna inte ändras som de ska, isf skulle man kunna ändra i BIOS:et som sagt.

V4
218 Inlägg
6 april 2009
Skulle kunna vara invertern till skärmen som är paj, bytte ett par sådanna när jag jobbade på en service verkstad för datorer. Kommer inte ihåg ifall man kunde se lite i starkt ljus men att de hoppar igång helt precis när man startar låter precis som de som var trasiga.

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Det "klickar" i skärmen när man startar den.. skärmen funkar kanske 0,5sekunder sen böir den mörk..

V4
218 Inlägg
8 april 2009
Låter som att det är invertern och då är det nog dyrare att fixa än vad datorn är värd. Men man vet ju aldrig.

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

249 Inlägg
8 april 2009
Har en gammal bärbar hp och när skärmen inte går igång får jag ta ut batteriet och sen starta igen så funkar det. Låter dock som att ditt problem är lite annorlunda men man kan ju testa

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
får testa detta.. nä fan den åker inte på lagning det är de inte värt.. men kan ju koppla ihop den med tvn=)

Sök