10 april 2009
Trådstartare
Hallåj!
Som rubriken lyder.
Det är så att när jag drar på volymen till kanske 50-55% (får ha ganska högt på min sterio), så kan jag spela rätt bra om jag har bas-instlänningarna på sterion på typ -2.. Men höjjer jag till 60% typ, så dör allt, har jag bas-inställningarna på +2 tex, så kan jag inte ens ha 50% volym på sterion. Har även en volt mätare i bilen som visar allt mellan 10-12 volt, vid 10 så dör oftast allting :b, stoppade in en kondensator idag, det stabiliserade det hela lite bättre, så nu håller den sig runt 12volt, men den dör nu istället på 12volt, vid samma volym ungefär (50-55%)
Sakerna jag använder är följande:
Sterio: Alpine iDA-X001
Slutsteg: Alpine V12 (det största)
Bas: Orion HCCA 12.2
Har även dom fetaste kablarna som gick att få tag på i Kiruna, 20mm2(vet inte hur man gör upphöjd 2a)
Jag tycker att om inte steget för tillräckligt med ström så borde det ju vara steget som dör, inte sterio+steg?
Har mätt upp strömmen till batteriet, den får laddning ca 13.8volt vid lite gas, på tomgång runt 13.2.
Detta är då uppmätt på firma som säljer batterier osv.
Och det är för lite laddning, men det borde iallfall klara av mera volym än den gör nu.
Allt började när jag stoppade i Orion basen, eller ja, det var ibland före det, men blev värre och värre när den åkte i.
Före hade jag 2st MAC 12" basar..
Generatorn ligger på 110Amp.
Någon som haft samma problem?
Vad tror ni kan vara felet?
Kan det vara så att jag fixar lite tjockare kablar och drar direkt ström ifrån batteriet med endast en säkring emellan till sterion?
Tacksam för svar!
MVH
Micke
Senast redigerat av MICKEHEHE (10 april 2009)