3293
Sök

MDS adiophile Slutsteg i skyddsläge vad är felet??

16 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
HeJ! är det någon som kan svara på varför steget står i skyddsläge?? Byter jag på Remoten och 12v så funkar det och lyser grönt men sätter jag 12v där den ska vara så stendör det och lyser rött. det slår bara till och sen är det inget mer. vad kan det vara?? kanske bara att kasta det??

573 Inlägg
5 april 2009
kolla spänningen på kabeln? lyser det grönt när du inte har nå el kopplat på +delen på steget?

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

16 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Jo det är spänning på kabeln men det är som steget får för mycket ström eller något ist...Jag fattar inte vad de kan va för när jag har på låg spenning från remoten så startar det och spelar men den strömen räcker ju inte till...det spelade förut steget sen slog det bara av...

573 Inlägg
5 april 2009
vad heter steget? är det ett nytt steg? remoten är fortfarande 12v men låg amp, men kolla så det kommer 12-14 volt till steget via kabeln, annars kanske det är så att du har för klen jord och måste jorda om, då kan det gå i protect. men kolla jorden

16 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Jag har redan kollat allt sånt med och det stämmer jag har spelat med det i ett par dagar. men jag ska prova och jorda om men jag tror inte det hjälper. det har ju hållt på och slått av till och från hela tiden när jag spelat med det även i andra bilar mrn nu spelar det inte alls. jo det är ett gammalt steg. men jag trodde att det skulle finnas en reset knapp på det men de gör ju fan inte det heller...

2 914 Inlägg
5 april 2009
hur många watt och hur grov kabel har du?
mät med en multimeter bredvid steget,

Amatör
320 Inlägg
6 april 2009
Så blev det med mitt steg, dock inte samma. Jordade om och det fungerar än idag!

/A

16 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Jag har gjort allt nu och satt dit större kablar och gjort allt utan att kolla med multimeter för det har jag ingen. och steget bara blinkar till grön sen är det rött igen precis som innan...Det är nog skrot då..

573 Inlägg
6 april 2009
Vin_Diesel skrev:
Jag har gjort allt nu och satt dit större kablar och gjort allt utan att kolla med multimeter för det har jag ingen. och steget bara blinkar till grön sen är det rött igen precis som innan...Det är nog skrot då..

oftast när det gör så så är det jordfel, men om det inte funkar ändå så kolla alla säkringar på steget, någon kan ha gått sönder som man missar om man kollar snabbt, kolla även säkringen framme vid batteriet, om det är en glassäkring kan dom vara kassa utan att det ser så ut, inte ovanligt, kolla jordpunkten igen, kläm åt kabelskon och se till så det sitter riktigt, funkar det fortfarande inte så är det nog kasst, men kolla annars med MDS om det är något känt fel som är billigt att laga.

16 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Jo jag rengjorde kabelskon och satte även dit en extra chassie jord men det hjälpte inte säkringarna är kollade men inga fel där men så fort den får remoten på sig så spelar det men inget tryck precis från det då. A de skulle man ju kunna göra men jag vet inte vart det finns några MDS butiker längre de har ju lagt ner alla de borde väll vara för att det är sån skit. får väll se på nätet om de svarar på ett mail.

560 Inlägg
6 april 2009
Är det AGu säkringar du har så byt dessa (kan vara sönder trots du inte ser det).

Imed att du får steget till att funka med remotekabeln så låter det som att du inte har ström på plusen, har du verkligen mätt att det är minst 12 volt på denna kabel?

Vin_Diesel skrev:
Jo jag rengjorde kabelskon och satte även dit en extra chassie jord men det hjälpte inte säkringarna är kollade men inga fel där men så fort den får remoten på sig så spelar det men inget tryck precis från det då. A de skulle man ju kunna göra men jag vet inte vart det finns några MDS butiker längre de har ju lagt ner alla de borde väll vara för att det är sån skit. får väll se på nätet om de svarar på ett mail.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

573 Inlägg
6 april 2009
Vin_Diesel skrev:

Riktigt konstigt att det startar med remoten, kolla säkringen framme vid batteriet, tvivlar på att du har ström till steget....

573 Inlägg
6 april 2009
tips om du inte har en mulimeter, ta en glödlampa till bil, sätt den mellan polerna och se om den lyser, lyser den svagt eller inte alls så är de nå fel, men multimeter är bäst

223 Inlägg
12 april 2009
på min var det så att nu i vintras är det ganska mycket fukt ute. så jag tog in det och snodde mossans hårtork och blåste rent steget från fukt. och sen slängde jag ut det igen och då funkade det prima! tongue

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

Sök