3177
Sök

Bygga lmm Volvo850?

402 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Tjosan! Funderar på(behöver) större lmm till min t5R. Undrar om det finns någon
som skulle kunna passa rakt av från nån annan bil? Är ute efter 70mm inv diam.
Om man bygger en själv, och använder själva "givaren" i ett större rör, skulle det
funka? och isåfall, är det viktigt att själva "tråden/plattan" sitter exakt i mitten på
röret? nåt annat att tänka på? ex: längden på röret mm.? mvh-Micke hmmroll

Ingen i hela Sverige som kan nåt om lmm??
Senast redigerat av Pinnenpabacken (12 april 2009)

402 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Verkligen ingen som vet?

Besserwisser
263 Inlägg
12 april 2009
Pinnenpabacken skrev:
Verkligen ingen som vet?

Jag vet inte om det finns någon från någon annan bil som passar, men troligtvis inte.

Bygg ett eget av lämpligt rör och nej, givaren behöver inte vara i mitten av röret. Om den ska vara i mitten måste man på något sätt "förlänga" själva givaren och det är en process som antagligen kommer sluta illa.

402 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Ok. Men de går att få den mitt i, för som den sitter nu, så är det som en upphöjning på röret
och de går ju att tunna det. Men, men, har det ingen betydelse så är de bara att skaffa lämpligt
rör och börja meka. Tack för upplysningen smile

IT-Tekniker
161 Inlägg
12 april 2009
Nu är inte jag säker men är det inte grövre diameter på 960:s lmm och passar inte den rakt av ?

402 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Slammis skrev:
Nu är inte jag säker men är det inte grövre diameter på 960:s lmm och passar inte den rakt av ?

Det hade vart kanon! Nån som vet?

92 Inlägg
12 april 2009
960 e grövre som sagt, o elektroniken passar rakt i smile Men fästet till luftburken passar inte ist, men har du öppet filter så spelar de ju ingen roll.

//Gahmen\\

402 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
GahmenT-Gul skrev:
960 e grövre som sagt, o elektroniken passar rakt i smile Men fästet till luftburken passar inte ist, men har du öppet filter så spelar de ju ingen roll.

Jag har öppet filter med bsr:s avskärmning, så det funkar nog då tongue
Vart kan man köpa en tocken tro? Förutom på volvo, då blir man ju
utfattig. Nån som har en legans tro?hmm

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
12 april 2009
Skroten ?

C H E V R O L E T <3

402 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Skroten ?

Får kolla efter helgen, tänkte närmast på någon här på forumet pm:a gärna isåfall:)

92 Inlägg
12 april 2009
Som sagt, skroten, blocket... Marcus som har annonser på Blocket har ett tomt hus för 400 tror jag sist jag pratade me han...

//Gahmen\\

402 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
GahmenT-Gul skrev:
Som sagt, skroten, blocket... Marcus som har annonser på Blocket har ett tomt hus för 400 tror jag sist jag pratade me han...

Marcus? hur får man tag i honom?
Gääsp! Får kolla vidare imorron. Tackar för upplysningarna. Micke.smile
Senast redigerat av Pinnenpabacken (12 april 2009)

Besserwisser
263 Inlägg
12 april 2009
Går nästan lika snabbt att göra ett eget. Behöver inte vara avancerat. Men det klart, har man de hundralapparna över och vill lägga tiden på annat så går det klart att snylta från någon annan modell. Men tänk dock på diametern och sambandet mellan luftmassemätare och spridare.

402 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Siqqe skrev:
Går nästan lika snabbt att göra ett eget. Behöver inte vara avancerat. Men det klart, har man de hundralapparna över och vill lägga tiden på annat så går det klart att snylta från någon annan modell. Men tänk dock på diametern och sambandet mellan luftmassemätare och spridare.

Jomen! Jag har spridare, som är 26% större än orig. Enl. min uträkning så blir
arean ca: 25% större på lmm om jag går upp till 70mm, mot 64mm orig.
Det bör stämma hyfsat tycker jag. Rätta mig gärna om jag har fel.
Spridarna ger 391cc vid 3.8bar mot orig. 310cc vid3.0bar. Tar gärna emot
andra tips.wink

Sök