4318
Sök

Kamremsbyte på golf tdi highline -00

1 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Hejsan
Mitt första inlägg här på garaget smile

Jag har en Golf tdi highline (110 hk) av årsmodell 2000 den har just passerat 21200 mil och ska byta kamrem på 22000 mil, men upptäckte här omdagen att drivremmen till servo var sprucken och var nere på Arver och skaffade mig en ny, tänkte då att man kanske skulle skaffa hem vattenpump och kamremspaket för att byta samtidigt då det ser ut att vara rätt så mycket jobb att byta drivremmen och varför inte ta det samtidigt.

Eftersom jag ska försöka få den såld pga nybilsköp så vill jag lägga ner så lite pengar som möjligt på den och vill byta kamrem själv.Jag har hört av andra att man kanske måste göra nån slags pumpinställning med dator,så min fråga till er kunniga användare här på forumet, är detta sant och är det några special verktyg man kan behöva?

Mvh Joel

50 Inlägg
18 april 2009
Man gör en dynamisk pumpinställning med hjälp av datorn. Men jag har bytt på flera bilar utan att göra den å det har gått bra ändå. Man gör en egen makering vid pumphjulet bara åp ser till att den hamnar EXAKT där igen sen när remmen är på plats. Nu vet jag inte hur det ser ut på golfdieslarna, ja ghar mest bytt på transportrar på dom ska man ju även sticka in ett verktyg å låsa kammen med å sen släpper man på kamdrevet. Men även det har gått att skippa. Sen beror det ju lite på hur finkänslig man är, kan ju hända att den går lite hårdare om du hoppas över dessa moment men visst går det

Sök