2622
Sök

Byta till dieselmotor i en Caravelle -88 motorförslag ?

Professionell amatör
451 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
#1
Har den senaste tiden gått och funderat på hur mycket jobb/pengar det skulle krävas för att få i en dieselmotor i min gamla buss, inte för att bensinmotorn är dålig utan för att det vore kul att göra.

Någon som vet någon bra motor som kan passa i ? Bakmonterat är det ju så lite begränsat med längden framförallt..

Vad kan det kosta i tid och pengar ?

Vad kan jag vänta mig för krångel med besiktning, reggning osv ?

Hur blir skatten på bilen efter ett sådant byte ?

AUDI - Four rings to rule them all

1 313 Inlägg
24 april 2009
#2
dessa bussar/pick-up er gjorde ju med dieslemotorer, så varför inte sätta i en sådan motor??

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Professionell amatör
451 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
#3
För att såvitt jag hört mig för är det sjukt dåliga motorer.. Har dock hört att man kan ta växellådan från dom o trycka dit en äldre passat/golf-dieselmotor utan större bekymmer men jag vet inte om det verkligen är så..

AUDI - Four rings to rule them all

1 353 Inlägg
24 april 2009
#4
Leta reda på en ny krockad subaru diesel så du får Boxerdiesel smile

There's no replacement for displacement

Professionell amatör
451 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
#5
Haha ja de vore ju nått ^^ Men dom e ju såpass nya så dom kostar väl en förmögenhet o ingen vettig människa förstår sig på japanernas eldragningar wink

AUDI - Four rings to rule them all

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
24 april 2009
#6
Här finns flera trådar om ett sånt motorbyte ! http://www.typ2-klubben.com/ Bara att fråga .

Schipperke rules !

2 Inlägg
24 april 2009
#7
Min granne la i en nissan bluebird diesel. Han använde en växellåda till en luftkyld pickup med dubbelförgasare, ty7dligen bäst utväxling. Den gick riktigt bra.


2 Inlägg
24 april 2009
#8
Min granne la i en nissan bluebird diesel. Han använde en växellåda till en luftkyld pickup med dubbelförgasare, ty7dligen bäst utväxling. Den gick riktigt bra.


4 682 Inlägg
24 april 2009
#9
perkins utvecklade 1.6 / 1.7 liters rak fyra eller d24 borde passa på bolt on.


Sök