3076
Sök

dagens luddiga regel angående cykelhållare

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
du får ha cykelhållare men du får inte ha den på bilen har du den på bilen så blir det böter för at den skymmer regskylten man måste svetsa fast cykelhållaren på dragkroken och montera fast regskylten på denna men då måste du även regbesikta om bilen eftersom då räknar som ombyggt fordon

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

17 Inlägg
9 juli 2006
haha det är ju klockrent.. vilka lagar det finns!

Husägare
268 Inlägg
9 juli 2006
våra fina svenska lagar

no turbo shit just real power

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
det var min morbror som berätta det han fick böter och allt en annan har ju tappat respekten för lagarna nu vad säger n andra ska vi göra en tråd här på garaget där vi samlar i hop alla korkade lagar och förbud

SSS -12
3 217 Inlägg
9 juli 2006
Man måste hålla hastigheterna om man har blått ljus under bilen, fast har man det över bilen i samband med att det blinkar så får man köra hur snabbt man vill sålänge man inte passerar 50 km/h i en korsning med rödljus!

Blinka med blåljusen om du vill rejsa säger jag bara!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

10 287 Inlägg
9 juli 2006
Lagen mot vingar i Aluminium. Men du får ha takräcke fullt med järnspett med spetsiga sidan framåt bara dom sitter fast....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
Man måste hålla hastigheterna om man har blått ljus under bilen, fast har man det över bilen i samband med att det blinkar så får man köra hur snabbt man vill sålänge man inte passerar 50 km/h i en korsning med rödljus!

låter så dumt det med hehehehe

SSS -12
3 217 Inlägg
9 juli 2006
Hur är det, lasten får inte hänga ut mer än 2 dm på varje sida om bilen... Och man blir väl säkerligen bötfälld om man kör med handen utanför rutan?

Edit: Hela armen då!
Senast redigerat av Fuckface (9 juli 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Sharky skrev:
Lagen mot vingar i Aluminium. Men du får ha takräcke fullt med järnspett med spetsiga sidan framåt bara dom sitter fast....

/Göran

ja vad ska lagarna sluta detta blir bara värre och värre
Senast redigerat av ironhead (9 juli 2006)

SSS -12
3 217 Inlägg
9 juli 2006
ironhead skrev:
Fuckface skrev:

Visserligen är det ganska logiskt, fast jag bara dummade till det! tongue

Faktiskt en ganska bra lag att man inte får ha blått ljus under bilen! Men övrig belysning borde vara tillåten... Anser jag, sen är ju folk för och emot mina resonemang!

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
Hur är det, lasten får inte hänga ut mer än 2 dm på varje sida om bilen... Och man blir väl säkerligen bötfälld om man kör med handen utanför rutan?

Edit: Hela armen då!

bötfälld hahahahaha inte om dom svenska reglera gäller då ger jag mig fan på att man blir av me körkortet

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
ironhead skrev:
Fuckface skrev:

Visserligen är det ganska logiskt, fast jag bara dummade till det! tongue

Faktiskt en ganska bra lag att man inte får ha blått ljus under bilen! Men övrig belysning borde vara tillåten... Anser jag, sen är ju folk för och emot mina resonemang!

sant det allt utom blått borde gälla tycker jag att man får ha alla utom blått då men i bilen då får man ha blått där?????????

SSS -12
3 217 Inlägg
9 juli 2006
Vet inte, men det måste vara en fråga som upprör dig väldigt med tanke på alla frågetecken!

Jag har blått ljus vid pedalerna, det drar jag mig inte en sekund för att ha på... Vad vill de komma med, jag har snygga skor, varför inte visa upp dessa då?

Blått i bilen kan reflekteras mot kläder, har man då blinkande blått i bilen så kan detta misstas för utryckningsfordon och därför utsätta folk för onödiga manövreringar! Man måste alltid se allt sådant på den värsta möjliga sidan!

12 086 Inlägg
9 juli 2006
Om de låg mer logik bakom våra lagar än gnällf***or som skapar dem så vore allt mkt bättre!

SSS -12
3 217 Inlägg
9 juli 2006
Kom inte och säg annat än att vissa lagar i detta avlånga land känns ganska nödvändiga, även om de kan verka som slöseri av tid?

Har svårt att nämna en sådär på en rak arm, men det finns gott om dem! Väl dolda i en lag, med underlagar! Just det här med blåljus är en lag som faktiskt är bra om den tillämpas... Sen kan man tycka olika om neonljus under- och i bilen!

Det är snyggt på rätt bil!

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
Vet inte, men det måste vara en fråga som upprör dig väldigt med tanke på alla frågetecken!

Jag har blått ljus vid pedalerna, det drar jag mig inte en sekund för att ha på... Vad vill de komma med, jag har snygga skor, varför inte visa upp dessa då?

Blått i bilen kan reflekteras mot kläder, har man då blinkande blått i bilen så kan detta misstas för utryckningsfordon och därför utsätta folk för onödiga manövreringar! Man måste alltid se allt sådant på den värsta möjliga sidan!

det var just det jag tänkte på också men så länge det är fast sken borde väll det inte ha nå betydelse

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
JapMax skrev:
Om de låg mer logik bakom våra lagar än gnällf***or som skapar dem så vore allt mkt bättre!

det är ju nått dom inte lärt sig på skolan vad logik är

Sök