2763
Sök

Köpråd: Peugeot 206 RC - Vad tycker ni?

342 Inlägg
28 april 2009
Synd att du inte hade större budget att röra dig med. Annars kan jag varmt rekomendera den nyare modellen av Clio Sport! Inte alls som de lite äldre versionerna utan känns väldigt gedigen och genomarbetad. Och fram för allt, inget skrammel från diverse plastdelar smile RCn är dock en väldigt trevlig bil. Mycket kul för pengarna big_smile Lycka till med bilköpet.
Senast redigerat av Happytart (28 april 2009)

29 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Nice smile sjukt snygg 206a för övrigt!

56 Inlägg
28 april 2009
Titta också på en Pegga när jag skulle köpa bil och var även och testade en. Jag blev lite besviken på motorn i den, hade nog förväntat mig lite mer. Sen är den ju i alla fall ruskigt snygg att titta på, och sportstolarna är goa att sitta i. Men franskt är ju franskt, det måste man alltid komma ihåg!

Lycka till med bilköpet!

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
28 april 2009
Cronholm skrev:
Titta också på en Pegga när jag skulle köpa bil och var även och testade en. Jag blev lite besviken på motorn i den, hade nog förväntat mig lite mer. Sen är den ju i alla fall ruskigt snygg att titta på, och sportstolarna är goa att sitta i. Men franskt är ju franskt, det måste man alltid komma ihåg!

Lycka till med bilköpet!

En Peugeot 206 RC handlar inte om motorstyrka, det handlar om körglädje och när man lärt sig när man ska gasa och växla så är motorn riktigt rapp och när det svänger blir det bara skitskoj. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

29 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Då återstår de bara att testa alla bilarna och se vad som passar mig bäst men 206 RC ligger på 1a plats nu iaf smile

93 Inlägg
28 april 2009
Mikael_Pecov skrev:
En fråga till bara för er som äger 206 RC kan man koppla in en 7" skärm i den, alltså en ny stereo med skärm, får dem plats? Såg att det finns en på BRL för 4999. Tack för tipset för Type R men blir nog lite för dyrt med försäkringen också, RC hade billigare försäkring.

det går smile jag har det i min RC;  dock så sticker den ut liiiite.. panelen går ut rätt mkt så ja, men med lite mod så funkar de (:

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
28 april 2009
rc piskar type-r utan problem, 205 mi16 piskar type-r utan ens komma till röd varv. Men jag tänkte bara på hållbarheten utav honda när jag föreslog type-r framför rc.

När du väl köpt din rc, se till att bli medlem i peugeot-sport-club och testa den på bana.
Riktigt fin klubb är det, bland det bättre bil klubbarna vad gällande gemenskap osv.

Själv så byter jag upp mig till 406 coupe inom snar framtid, förhoppningsvis wink big_smile

mvh Peder

Peder DailyFresh

Sök