4378
Sök

Elfel/problem vid inkoppling av ny stereo.

2 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Idag så uppstod ett antal problem när vi satte i en ny blaupunkt stereo och nya högtalarna i fram dörrarna i min 3dörrars renault clio sport -01.

De problemen som kom när man fått igång stereon var:
1. lampan som varnar för att en dörr är öppen lyser konstant när alla dörrar är stängda.
2. Displayen i mittpanelen längst upp som visar klocka/yttertemperatur är helt död och visar ingenting.
3. Larmet som jag har i bilen beter sig skit skumt, när jag låser bilen så brukar det pipa till en gång när jag larmar och när jag låser upp piper det 2 gånger när den larmar av i vanliga fall men nu så piper det inte fast om man trycker ett antal gånger på fjärrdosan så kan den larma ibland, men då är bilen öppen hmm
4. Avgaskontroll lampan lyser konstant men märker ingen skillnad i motor eller hur bilen går över huvud taget.

Det vi gjorde var att koppla loss den gamla stereon och innan dess fungerade allt. vi kopplade den nya stereon så den fick ström på rätt anslutningar då de inte var kopplade till att fungera så som det gamla såg ut.
Sedan så uppstod problemen som jag nämnda ovanför vi kollade alla säkringarna och mätte dom och det var kontakt i alla. Bakom stereon så fann det en gul kontakt som såg ut att komma ner ifrån tempdisplayen som inte var ikopplad, kan det vara så att den åkt ur när man drog ut den gamla stereon eller ska den inte vara ikopplad? Någon som vet vad den är till?

Hur kan dessa problem uppstå när man endast byter stereo i princip? säkringarna är hela vi tog av minus polen på batteriet i ca 2 min ifall det nollställdes osv för att se vad som hände med samma problem kvarstår..
Kanske är därför avgaskontroll började lysa, hur släcker jag denna?

Någon som har en aning om vad det kan vara? Tack så mkt smile
Speciellt nummer 4 är viktigast just nu att lösa, vad beror den lampan på?
Bilen har gått 11800 mil.

raketrune är kungen !

2 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Alla problem löstes då det var säkringen till lampan i taket som var trasig när jag kollade igenom det igen...

raketrune är kungen !

Sök