3562
Sök

Demontering av anslutningar för bränsleslang.

74 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Hej i vårvärmen.

Tänkte kolla om någon kan hjälpa mig med ett problem som har uppstått i mitt garage.

Mellan bränslerör och fuel rail på min Saab 9-5 så sitter det någon form av kombination av slang och rör, ett plaströr med gummislang utanpå. Dessa sitter fast med egendomliga specialkopplingar som jag inte vet hur man får bort. Främst i ena änden ser det ut som att plaströret är fastsmält på bränsleledningen.

Är det någon som vet hur man får isär dessa kopplingar, eller vad de heter?

Jag vill byta ut detta arrangemang mot vanlig armerad bränsleslang och slangklammor, kommer detta att fungera tror ni?

Tack på förhand.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
30 april 2009
Bara en fråga utan att försöka vara dryg...
Varför ska du byta slangen?

74 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
Jag var tvungen att kapa den vid ett tidigare tillfälle då halva motorn lyftes ur bilen smile

Vi lyckades dock lösa problemet så jag skriver bara lite här för att kanske hjälpa andra som funderar på samma sak. Om man drar bort slangstumparna och skär loss plastledningen från röranslutningarna så fungerar det alldeles utmärkt att dra vanlig armerad bränsleslang och ansluta med slangklammor.

driftsättare
169 Inlägg
1 maj 2009
du trycker in de svarta gummigrejerna in i slangen kan man säga o sen kopplar du av slangen... kan vara lite knöligt jag fick modifiera gummibiten lite så den kom in tillräckligt!

Sök