3165
Sök

Varför tjuter bromsarna när jag har satt på större fälgar och spacer?

5 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
tja.

Har ett problem som är lite jobbigt jag har en volvo 945 -98 sänkt med 40mm sats och även lite kapad sänkningssats. Grejjen är att jag köpte 25mm spacer och 18" fälgar och monterade detta och då började bromsarna tjuta när jag bromsar in sakta någon som har haft samma problem? Det sitter näst intill nya skivor och klossar runt om som dom är inte slut iallafall. vore tacksam för svar big_smile

5 089 Inlägg
1 maj 2009
värre brytning på hjullagret så att det är ett litet glapp som gör att allt vibrera när du bromsar = tjuter?

\Lindgren

5 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
värre brytning på hjullagret så att det är ett litet glapp som gör att allt vibrera när du bromsar = tjuter?

Kanske kan vara så? För det blev sen jag satte på spacer. Någon som vet om man kan göra något åt "tjutet"?

8 248 Inlägg
1 maj 2009
Provat att efterdra plattorna ifall nån sitter lite löst? Sen beror det ju luite på vad det är för belägg du satt på, eller snarare om det är skrikplattor på dem eller inte.

330 Inlägg
1 maj 2009
bromskölden som tar i?

654 Inlägg
1 maj 2009
Volvo tjut!
Återfinns på Många av 2,7,9 serierna.
Vad det beror specifikt på vet jag inte då jag inte är någon volvo expert, men prova se om det sitter skrik plattor bakom beläggen.

huh?
10 427 Inlägg
2 maj 2009
Blida skrev:
Volvo tjut!
Vad det beror specifikt på vet jag inte då jag inte är någon volvo expert, men prova se om det sitter skrik plattor bakom beläggen.

Bromsdamm som är skurken på den fronten, åtgärd -> rengörning.
Men kanske inte är det som trådskaparen har problem med.

Furan_945, testa att plocka bort bromsbeläggen bak och gör rent
samt smörj upp ytorna mellan beläggen och oken (typ sidorna, bakom).

5 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Blida skrev:
Volvo tjut!

Bromsdamm som är skurken på den fronten, åtgärd -> rengörning.
Men kanske inte är det som trådskaparen har problem med.

Furan_945, testa att plocka bort bromsbeläggen bak och gör rent
samt smörj upp ytorna mellan beläggen och oken (typ sidorna, bakom).

Har tvättat, gjort rent, smörjt upp, efterdragit spacerplattorna. Nu tjuter det inte längre. smile Tack för hjälpen

Sök