får sätta i en hybrid motor istälet i min! men tankade iallafall på hydro idag med sänkt bensinpris, 11,12kr/l billigt o bra o köra med 98! om man ska flytta till usa kanske!
Bike: problemet om man tar bort bensinskatten skulle förmodligen bli att priserna på själva BRÄNSLET skulle öka i en mycket högre takt och förmodligen skulle vi snart vara uppe i samma prisnivå som vi är i nu, och då utan de pengar som kan användas från skatten. Luddigt formulerat kl 0230, hoppas du förstår hur jag menar.
Är 98 priset lägre än 95 priset nu?
edit: det är lustigt att flygbränslet (AVGAS 100LL) (100 oktan, lågblyad) är billigare än oblyad 95 soppa, runt 8-9 spänn litern
Det jag mena med med skatten var att dom kunde sänka den lite för nu är ju ca 70% skatt om jag inte tänker helt fel.
Så sedan vet jag inte vad alla pengar används till men om om man nu går efter mina uppgifter där o sänker ex till 60% då rammlar bensinen er till minst 9kr L o det svider väll inte så för dom miljö gubbarna menar då går det att överleva en stund o alla fall.
Men det kommer ju stiga o dom vill ju inte sänka skatten men något får ju göras en jätte protest eller liknade för annars får vi finnas att det höjs.
Som det stod på den protest sidan där man fyller i sitt namn där stod det vi betalar 70miljoner i Timmen i skatt Fatta hur mycket pengar det är. tror jag läst rätt rätta mig annars.
Men sverige håller ju på med onödig skit som ex bygger nya vägar i utlandet för dom pengarna sedan vet jag inte om det landet har någon hake på sverige som att vi har en jätte skuld eller sådant. men det stinker ju att så mycket pengar går till sådan skit vi inte ser något av om vi inte åker mycket utomlans.
Så åker ni utomlands sätt på värsta spik däcken o riv sönder vägen för att visa vad vi tycker om att pengar går till dom för våra skatt pengar, nä mena det inte riktigt så men man har bra lust
för har inga uppgifter nu men vi ger daligen bort miljoner till utlandet för dom ska ha fina vägar. O så höjs bensin priset bara för det.
så ska man ha råd i dag o tanka så slit extra mycket på vägen (:
För även om bensin priset blir 12Kr/L så blir man ju illa tvungen att köpa för ta sig till jobb o liknade.
ska inte ens tala om båt turer nu i sommar för er som fortfarande kör 2takt dom slukar ju bensin o har man en tank på 40-50L blir 480-600Kr för full tank o det går fort åt som säkert många vet så blir frågan ska vi ställa undan båten för man har inte råd att köra den eller ?
O snälla skriv inte köp 4takt för det är billigare för dom kostar ruggigt o vissa folk är inte gjorda av pengar.
Men detta kan skilja sig stort men menar du har nästan tom tank på bilen ska in tanka så får du med lite tur nu 50L för 500:- o jag tycker det svider för mycket kostar för mycket
för er som har större tankar säj 60L o kanske mer tänk priset då räknat på 12Kr/L
720kr för full tank på 60L då jag tänker då inte acceptera en sådan pris Men ensam kan jag inte göra något.
Kan åka till usa köpa vapen o skjuta alla politiker så med lite tur blir nya bättre LOL(:
tankade igår.. minns inte var men jag tror 98 kostade 11.62
Förmodligen kommer jag inte sluta åka bil oavsett pris.. jag kommer förmodligen pröjsa 20:- / l om det behövs.. men jag kommer nog vara lite selektiv med hur jag gasar samt köpa en biogasbil/el/hybrid att ha som bruksbil/vinterbil
Ska nog åka ner till Iran o hämta lite soppa... bensinen står på 38 öre/litern där......
kommer du från Iran ?? Jag gör det iaf o det är skit billigt där ju
Har för mig att just i Iran sponsrar staten soppa, avsaknad av infrastruktur (ex tåg) gör vägbunden transport snorviktig för landet.
Är väl bara att börja räkna kallt på affären. Vad rymmer en tankbil, 10 m3? Vad kan det kosta att skicka ner nån stackare tur och retur som får hämta sås?
Ska nog åka ner till Iran o hämta lite soppa... bensinen står på 38 öre/litern där......
kommer du från Iran ?? Jag gör det iaf o det är skit billigt där ju
Har för mig att just i Iran sponsrar staten soppa, avsaknad av infrastruktur (ex tåg) gör vägbunden transport snorviktig för landet.
Är väl bara att börja räkna kallt på affären. Vad rymmer en tankbil, 10 m3? Vad kan det kosta att skicka ner nån stackare tur och retur som får hämta sås?
Förmodligen inte speciellt mycket men vad kostar tankbilen :p