3031
Sök

bensin priset i sommar

Bike
14 juni 2005
Trådstartare
som säkert många har läst i tidningen så kommer troligen  bensin priset gå upp  till 12kr L
eller mer 

skrämande priser för oss som pendlar

Men hur högt ska det bli innan man slutar tanka o tar sig fram på annat sätt
hur långt hade ni  kunna tänka er i dessa redan höga priser.

sedan den protest listan som flera har tagit upp
vad tror ni om en sådan lista kommer det bara struntas i sådant eller finns det hopp för oss bilister.

eller kommer vi se bensin priser på 15kr o destå mer inom snar framtid för priserna stiger snabbt nu.

vi lär väll aldrig då se priser på  9,02  igen eller under det

nu är det bästa vi kan hoppas  på  9,40
sedan kommer det o stiga  inom en snar fram tid kommer vi jubla om bensin priset är på 10kr jämt
men det är snart också ett minne blått
Senast redigerat av Bike (14 juni 2005)

Moderator+
1 081 Inlägg
14 juni 2005
Ja skrämmande priser, jag har som tur är väldigt nära till jobbet. Men bor å andra sidan i ett litet samhälle där bilen är ett måste för att komma nånstans. Bussar eller övrigt är inget alterantiv.

Någon protestlista lär knappast hjälpa tyvärr.

mvh

Vem jag?

121 Inlägg
14 juni 2005
jag kan väll skatta mig lycklig att här(läs:stenungsund) har dom priskrig så priset ligger på 9,20..elr om d va 9,30 men visst, fortsätter utvecklingen finns det ju ingen chans att man har råd att köra nått annat än en renault twingo

ICA-nisse
143 Inlägg
14 juni 2005
Jag tankade på Statiol idag, 11:06 kr/l
RENA RÅNET!

53 Inlägg
14 juni 2005
Statoil idag 11:14!!! SJukt!

ICA-nisse
143 Inlägg
14 juni 2005
Doh! Kanske va så möe t.o.m. som jag pröjsade då sad

Evolution
1 627 Inlägg
15 juni 2005
hydro 10,68 med 51 öre sänkt bensin pris

Fäll ner pungen och landa

1 639 Inlägg
15 juni 2005
Kan fortfarande nöjesköra en hel dag för en hundring, men snart får det fan räcka... :-S

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

49 Inlägg
17 juni 2005
Hur mycket tror ni bensin stölder kommer öka då?
Folk måste ju slanga som fasen nu.

Alltså folk av sämre sort smile

----->
22 Inlägg
17 juni 2005
jag flyr landet snart...

dmR - ford puma -

72 Inlägg
17 juni 2005
Det är ju katastrof... Nå annat kan man ju inte säga... Herregud... Snacka om skrämmade egentligen.... Vad händer??

Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädja sig alls...

153 Inlägg
17 juni 2005
jo det är ju katastrof...men nångång borde väl bägaren rinna över och priserna gå ner igen eller vad tror ni?

om man ser till miljön tycker jag man borde förbjuda bilen som ett transportmedel. varför ska det sitta 1000 personer och åka i varsin bil när man kan åka 100 st i 10 bussar. tänk så mkt mindre växthusgaser...

notera att jag skrev "transportmedel".
vi som kör för nöjes skull och utan egentlig anledning borde få gratis bensin och köra hur mkt som helst...vi är ju inte många % av befolkningen iallafall.
låt svensson åka buss smile

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest

20 Inlägg
17 juni 2005
Problemet är nog att vi får vänja oss vid stigande bränslepriser i och med stigande oljepriser. Frågan är om oljepriserna någonsin kommer gå ner igen, eftersom de kommer stiga allt eftersom oljan blir svårare att utvinna, och därmed dyrare.

186 Inlägg
18 juni 2005
Ska nog åka ner till Iran o hämta lite soppa... bensinen står på 38 öre/litern där......

Catch me if you can!

Bike
18 juni 2005
Trådstartare
Det enda som kommer få bensin priserna o dyka igen
är om dom hittar ett jätte  olje fält i någon öken eller  ute tills havs
men som andra skev här vi får nog bara vänja oss med höga bensin priser

men hur högt  får det gå  som en annan skrev med i bland kan man bränna en 100 på att bara nöjes köra för det är kul

Men  tänkt om  5-10 år om bensinen kommer kosta  mellan 12-15kr  L
för en mellan stor bil som tar  runt 60L

det blir runt 900:-
för full tank  det är ju rån

Jag kommer nog tänka noga på vad jag gör med bilen  när bensin priser över stiger 12-13 kr för då har man inte råd med onödiga resor.

eller hr högt kan ni tänka er innan ni ställer bilen.

142 Inlägg
18 juni 2005
Jag som nu har haft körkort i lite mer än 1 månad och lever på sutdiebidrag tycker gärna att staten kan dra ner lite på skatten, mer än hälften av bensin priset går ju till staten! men vart f*n tar dom pengarna vägen egentligen? fartkameror lr?

Skoda Addict
167 Inlägg
18 juni 2005
DIESEL!!!! för 10:77 / liter !!!!

Sedan fordonsskatt på över 5100:-

Kanske dags att dem vaknar snart..."dem som säger sig bestämma"

Bor också så att man inte tar sig någonstans med buss eller kollektiv trafik överhuvudtaget....måste ha bil för att komma någonstans...visst går det någon busstur om dagen....men, ändå...

Säger som så...det börjar snart löna sig för folk som pendlar långt till jobbet...att sjukskriva sig och stanna hemma...då får dem snart ut mer "rent" än om dem åker till jobbet och jobbar...

Undra hur motiverande det känns för dem att åka och tanka..sedan till jobbet..med dagens drivmedelspriser...

*Suckar lite* Hur kunde det gå så snett för det här landet....det går ju verkligen bra för Sverige...NOT...Sjukt...att dem inte kunde förvalta framgångarna för Sverige som land till nå't bättre än det här...?!

Med Vänlig Hälsning
Senast redigerat av Ghost RS (18 juni 2005)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)

6 851 Inlägg
18 juni 2005
ja det är ju därför man ska bygger om bilen till etanoldriven sådan smile

Bike
18 juni 2005
Trådstartare
Men  även dom idioterna
som beslutar att vi ska ha kvar sådan hög bensin skatt o att priserna  stiger då.

Även dom måste ju tanka o  det skulle inte förfåna mig ett skit om dom fick något special kort som gör dom får tanka för   typ 7kr L
för dom är viktiga politiker

Enligt min mening  så  tycker jag   att dom borde sänka skatten med takt att bensin priset höjs  så max  för bensinen   8-9kr L
det får gärna vara billigare (;

men at dom kunde  fixa så det låg där  i takt med att det blev dyrare
så blev skatten mindre men  dom kommer inte ge sig o tror att vi kommer få se riktigt höga priser inom snar framtid.

Men den protest listan som var uppe  tidigare här på sidan en länk i alla fall
menar även om   600,000 pers säjer sänk  skatten   kommer dom skriva så här i tidningen eller något

vi har sett erat  önskemål  eller liknade
o får se om något kan göras åt det

eller så skriver dom bara  vi har sett eran åsikt  men kan inte göra något åt frågan.

sedan fortsätter priserna stiga

tror inte ensa om hela landet säjer det är för högt
ena sättet  är en jätte  protest om  jätte många inte tankar o inte går till jobbet o får tv med på det å  grejen  bensinen är för dyr har inte råd att ta sig till jobbet.

Men det är lika svårt varje gång vem som ska starta en sådan stor grej
men säjer en sak hade det starta en sådan mega protest hade jag garanterat varigt med i protesten.

305 Inlägg
19 juni 2005
Så länge ingen gör något åt priserna kommer det ju att stiga, för vi bara svär hos dom vi känner sedan betalar vi.
Borde göra som fransmännen och blockera några motorvägar typ E4:an m.m.
Kan någon få ihop massor folk så kommer jag direkt att stå där och blockera.

Sök