gamlingen skrev:
linuslinje skrev:
skön skrev:
Så här gör p-vakterna jag pratade med när det gäller bilar utan registeringskyltar.
Fäster en sån där gullig röd lapp på frammrutan, sedan riskerar du att få bilen bortforslad...
Och ibland tiden från att du fått den där röda lappen tills bilen är bortforslad kan ta ca 1 timme till en vecka...
Destutom är risken större att få bilen vandaliserad/stulen om du parkerar utan reggplåtar...
Ska även tilläga att alla som ringer och "felanmäler" P-automater som inte är trasiga för att få ett så kallat kontrollnummer riskerar desutom bli lappade! DÅ dom flesta P-vakter kontrollerar oftast om automaten är trasig!!!
Vad står det på den gulliga röda lappen?
Varför skulle risken öka för att få bilen vandaliserad? Varför skulle risken öka att den blir stulen, borde det inte vara tvärtom? Varför stjäla en bil som inte har några plåtar när man kan stjäla en utan?
Hur skulle man kunna bli lappad för att man felanmäler en p-automat? på vilka skäl?
Låter som extrem p-vaktpropaganda!
"Varför stjäla en bil som inte har några plåtar när man kan stjäla en utan? "
eeeh vaddå,,, betyder inte det samma sak,,,, typ ?
haha, ja du har rätt, jag menade
Varför stjäla en bil som inte har några plåtar, när man kan stjäla en med plåtar.
Min tanke är att om man vill sno en bil för fortskaffningssyfte så vill man ha en bil som inte väcker uppmärksamhet och ser ok ut, därför kör man då inte runt med en bil utan plåtar då det skriker "polis kom o ta mig"
Så menade jag! Ursäkta för felskrivningen!