3831
Sök

V40 som går på 2 cylindrar???

122 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Nåt som är helt knasigt med damens volvo. Ibland när man startar och kör en bit så börjar bilden gå jättekonstigt och det går knappt att gasa. Låter man den stå på tomgång så luktar de surt och riktigt illa.. ibland startar inte bilen alls...min första tanke var topplockspacknngen men fick höra att det kunde vara något med bensinen och givarna.. Någon som har varit med om liknande?

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt

Sir Real
390 Inlägg
4 maj 2009
tänd spolar eller tändstift ?

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
4 maj 2009
leifiuz skrev:
Nåt som är helt knasigt med damens volvo. Ibland när man startar och kör en bit så börjar bilden gå jättekonstigt och det går knappt att gasa. Låter man den stå på tomgång så luktar de surt och riktigt illa.. ibland startar inte bilen alls...min första tanke var topplockspacknngen men fick höra att det kunde vara något med bensinen och givarna.. Någon som har varit med om liknande?

Först och främst, är du säker på att den går på två burkar och inte tre då? Kan ju ha en viss betydelse för felsökandet... smile

EDIT: Lyckades en gång på 940:in glömma sätta tillbaka alla tändkablar utom en efter tändstiftbyte. Den startade faktiskt på en burk, men gick för jävligt. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

5 089 Inlägg
4 maj 2009
Det är väll ena tändspolen? har för mig att det sitter två stycken , pröva att skiffta spolen till dom andra två cylindrarna och se ifall dom som inte tände, tänder sig nu.

\Lindgren

122 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
stiften är bytta i helgen...eftersom jag inte så super duktig på bilar osv så kan jag inte svara på om den går på 2 lr 3 cylindrar

Bussmekaniker
81 Inlägg
6 maj 2009
Det kan inte vara så att du satte tändkablarna på felplats när du bytte tändstiften?

122 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
felen började innan jag bytte.. bytte för att kolla om det kan vara det som var felet men så fel jag hade.

Sök