3242
Sök

Volvo V40 T4 nyper till vid vissa varvtal

6 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
#1
Hejsan , har en Volvo V40 T4 -99 och problemet jag har är att när man ger den rätt mycket gas, alltså kanske kommer upp runt 3500 varv så börjar den nypa till lite och nästan hacka lite för att sedan återgå till det normala. Någon som haft samma problem och löst det?

1 854 Inlägg
5 maj 2009
#2
Har du gjort nått med bilen, ökat laddet tex?

6 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
#3
Nej ingenting sånt här jag gjort. Detta fel har kommit nu, för ca 1 månad sen var inte detta fel och jag har inte gjort några förändringar förutom att ha bytt bränslepump

Distributionselektriker
222 Inlägg
6 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
#5
Luftmassemätaren menar du?

Hur kan jag se om det är trasigt? Är inte så bra på sånt.
Senast redigerat av freddiv (5 maj 2009)

1 854 Inlägg
6 maj 2009
#6
freddiv skrev:
Luftmassemätaren menar du?

Hur kan jag se om det är trasigt? Är inte så bra på sånt.

Ha bilen igång, dra ut kontakten till lmm går bilen sämre så är lmm hel, går den lika så är den trasig.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
6 maj 2009
#7
Vilken årsmodell på den ?

98:or och en del 99:or hade problem med styrboxarna som offta kunde ge "ryckningar" runt 3-4000 Rpm.

Autotech

1 854 Inlägg
7 maj 2009
#8
Busgrabb skrev:
Vilken årsmodell på den ?

98:or och en del 99:or hade problem med styrboxarna som offta kunde ge "ryckningar" runt 3-4000 Rpm.

Han skrev 99 cool

Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 maj 2009
#9
onej84 skrev:
Busgrabb skrev:
Vilken årsmodell på den ?

98:or och en del 99:or hade problem med styrboxarna som offta kunde ge "ryckningar" runt 3-4000 Rpm.

Han skrev 99 cool

Sorry....var trött igår smile

Då kan det vara den som spökar.

Autotech

17 Inlägg
7 maj 2009
#10
Ett vanligt fel är annars att tändspolarna spricker och ger överslag mot blocket.
Ta upp dom två spolarna och kolla efter sprickor på "benet" ner till stiftet.

Måste finnas nån medveten tanke bakom konstruktionen, typ;
"Om vi kan sälja bilen till lågt pris så kan vi ta igen det på att sälja undermåliga tändspolar senare!"

Det blir instängt och varmt och "benen" på spolarna är relativt tunna... Jag har själv bytt 3 gånger på 2 bilar..



Sök