4318
Sök

Montera av sidolister SAAB 9-3(hjälp)

Besiktningstekniker
275 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Nåon som kan säga på rak arm hur man monterar av listerna på en SAAB 93?
Är det bara att dra ut dom eller behöver man skruva av dörrsidan?

Bilen det gäller är det gamla karossen.

Tack på förhand

234 Inlägg
7 mars 2009
Man bänder dom bara rakt ut. Sitter med nitclips. Prova att bända försiktigt med en skruvmejsel så ser du att dom snart lossnar.

/Eric.

655 Inlägg
7 mars 2009
Jo som föregående säger, bara att dra rakt ut, bänd gärna lite med en skruvmejsel eller liknande precis bredvid clipsen, annars är det risk att listen går av om du bara drar rakt ut, har hänt mig:) lycka till

Xenoholic
2 559 Inlägg
7 mars 2009
Dahlhjelm skrev:
Man bänder dom bara rakt ut. Sitter med nitclips. Prova att bända försiktigt med en skruvmejsel så ser du att dom snart lossnar.

/Eric.

Är du säker på det?
På 9-5 så börjar man bakifrån och bänder rakt ut, men när man kommer till det sista (främsta) klipset ska man dra listen ca 1 cm bakåt o sedan utåt. smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

234 Inlägg
7 mars 2009
Aerocombi skrev:
Dahlhjelm skrev:

/Eric.

Är du säker på det?
På 9-5 så börjar man bakifrån och bänder rakt ut, men när man kommer till det sista (främsta) klipset ska man dra listen ca 1 cm bakåt o sedan utåt. smile

100% smile Tog bort samtliga lister på 3st 900NG och 9-3OG i fredags.

/Eric.

655 Inlägg
7 mars 2009
Är också 100 % säker! Har gjort detta 2 ggr på min så:)

Besiktningstekniker
275 Inlägg
Xenoholic
2 559 Inlägg
8 mars 2009
Dahlhjelm skrev:
Aerocombi skrev:
Dahlhjelm skrev:

/Eric.

Är du säker på det?

100% smile Tog bort samtliga lister på 3st 900NG och 9-3OG i fredags.

/Eric.

Ok har aldrig gjort det på 9-3 innan. smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Greven
11 Inlägg
6 maj 2009
wetese skrev:
Jo som föregående säger, bara att dra rakt ut, bänd gärna lite med en skruvmejsel eller liknande precis bredvid clipsen, annars är det risk att listen går av om du bara drar rakt ut, har hänt mig:) lycka till

Lånar tråden en snabbis.

Om nu dessa clips går sönder, går dom att byta eller är det en ny list som gäller?
Också, hur dyra är dessa i så fall?

Mvh Stefan

OEM <3
6 957 Inlägg
7 maj 2009
grevenda1337 skrev:
wetese skrev:

Lånar tråden en snabbis.

Om nu dessa clips går sönder, går dom att byta eller är det en ny list som gäller?

Mvh Stefan

Det går att köpa nya små clips, kan kosta alltifrån 15-40kr..

Clipsen till mina lister kostar 39kr/st, fick köpa 3 st nya när jag rev av mina lister..så dra försiktigt!

OEM <3

Greven
11 Inlägg
7 maj 2009
Bjork skrev:
grevenda1337 skrev:
wetese skrev:

Lånar tråden en snabbis.

Mvh Stefan

Det går att köpa nya små clips, kan kosta alltifrån 15-40kr..
Clipsen till mina lister kostar 39kr/st, fick köpa 3 st nya när jag rev av mina lister..så dra försiktigt!

Tack för svaret.
Ser ju inte bättre ut än att jag måste köpa 4-5 nya. Men så kan de gå.

Vart kan man vända sig vid behov av dessa clips då?

Mvh Stefab
Senast redigerat av grevenda1337 (7 maj 2009)

3 714 Inlägg
7 maj 2009
En Saabåterförsäjlare borde kunna ta hem sådana utan problem smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

744 Inlägg
9 maj 2009
Aerocombi skrev:
Är du säker på det?

'
Du har rätt, iaf vad det gäller 9-3 SS/SC.
På bakdörren början man bakifrån och gåt framåt, det främre clipset drar man bakåt innan man får loss listen.
Fram spelar det ingen roll vart man börjar smile

Sök