matteeee skrev:
enpatte, om man ska köpa en TT -00 med 9k mil på mätaren kanske man inte har råd med en TT RS -09?! Men du har rätt om motorn, muuums!
Och, både TT RS och RS3 kommer båda att ha Haldex, så det är nog ingenting för dig...?
(Att det sen sitter Haldex i Bugatti Veyron spelar kanske ingen roll, men säger ändå mig nåt)
Jag är mycket väl medveten om vilka bilar som har vilket system inom VAG, det var det jag menade när jag sa att jag tom skulle kunna ignorera vilken bil motorn satt i.
Angående mitt missnöje med haldex mot torsen:
Har bara testat haldex version II som jag har i skodan, vilket djävla skit!
Hade en passat 4m-01 tidigare med torsen och eds.
Passaten betedde sig stabilt och föresägbart, den hade en god "mekanisk" känsla, tog mig fram överallt så länge bilen inte satt sig på underredet.
Skodan däremot är nervös ryckig och tar sig fram med mycket hjulspinn vilket inte ger så bra resultat.
Ex: vintertid köper vi hö åt hästarna på rundbal "bondägg", brukar lasta 2st i släpvagnen(500-600kg hö tot)
Vid lastning måste jag stå halvägs ner i diket i lätt uppförsbacke efter en mindre väg alltså med de högra hjulen på bil och släp i snödrivan/diket.
Passaten har alltid dragit iväg lugnt , beskedligt och stabillt framför allt.
Vid eventullt hjulspinn så har bilen spunnit på alla hjul samt dragit fortsatt rakt och stabilt.
Skodan vart däremot en chock första gången i vintras, jag höll faan inte på att ta mig därifrån.
Bilen ryckte och for, drog olika till och från samt spann på olika hjul till och från.
Kändes riktigt dåligt och icke förtroendeingivande.
Detta är de 5% jag talar om, kanske inte ofta gemene man utsätter bilen för detta.
Men jag behöver alla 100% !!