4425
Sök

Elfel i bil BMW 320i (E36) - 1992

9 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Tjaa!

Har ett problem med min BMW 320i (E36) från 1992. Jag skulle låsa upp bilen och märkte bara att förardörren låstes upp. Jag testade och låsa bilen igen och låsa upp den men samma sak hände. Jag tänkte inte mer på det och startade bilen och körde där ifrån.
När jag kom fram så kollade jag säkringarna och säkringen för central låset hade gått sönder. Jag bytte denna säkring och testade och låsa bilen och det funkade. Sen när ja kom tillbaka till bilen och skulle åka hem igen så låstes bara förardörren upp igen och ja kollade säkringen och samma säkring va sönder igen. Jag hade ingen mer 5A säkring så jag satte i en 10A säkring och testade att låsa upp bilen ett antal gånger och det funkade.
Jag åkte hem och låste bilen men då låstes bara förardörren igen. Säkringen hade gått sönder igen sad.. Jag har ingen aning vad det kan vara för fel eftersom jag inte är så hajj på elektroniken i bilen. Någon kunnig som har eller har haft samma problem som mig?

Mycket tacksam för svar!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
11 maj 2009
låter som att det jordar på plus eller ngt! kolla över kablar så du inte har kortslutning ngnstans!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök