3924
Sök

Måste man ha mc kort för lätt mc i spanien?

Nybörjare
20 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Tjenare, drar till Mallorca snart och funderar på hur de är med vespor och körkort.
Får man hyra 100 - 125cc vespor med bilkörkort eller måste man ha mc-kort?

/T

4 682 Inlägg
11 maj 2009
har ingen aning, men tycker det skulle vara konstigt att man skulle få köra mc med bilkort där, spanien e ju ändå ett eu land som man tycker ju att eu:s direktiv skulle gälla där.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 maj 2009
Hör med resebyrån? De bör veta i så fall smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

12 086 Inlägg
11 maj 2009
Jag skulle tippa på att om de nu finns lag på förarlicens där så skiter dom dom flesta i det.
Spanien är ju fullproppat med vespor och mc.

4 682 Inlägg
12 maj 2009
JapMax skrev:
Jag skulle tippa på att om de nu finns lag på förarlicens där så skiter dom dom flesta i det.
Spanien är ju fullproppat med vespor och mc.

men om man nu mot all förmodran skulle bli stannad då man kör olagligt kan det bli besvärligt.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 maj 2009
tivlar på att nån bryr sig faktist men trotst allt om man tänker från moped tiden då alla spanska modeller säljs ostrypta i Spanien och i svergie har de välrdens strypningar. så tvivlar starkt på nån skulle bry sig

130 Inlägg
12 maj 2009
Det räcker med att ha eu-moped körkort.
I fastlandet iaf, där är reglerna som så att mopeden/lätt mc, får gå hur fort som helst i princip, bara den inte överstiger en motorvolym på 125cc.
Har bott lite till och från i spanien, och denna informationen fick jag av en mc-handlare.

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 maj 2009
eriico skrev:
I fastlandet iaf, där är reglerna som så att mopeden/lätt mc, får gå hur fort som helst i princip, bara den inte överstiger en motorvolym på 125cc.
Har bott lite till och från i spanien, och denna informationen fick jag av en mc-handlare.

och har man svenskt b-kort har man ju automatiskt eu-kortet med

Nybörjare
20 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
eriico skrev:

och har man svenskt b-kort har man ju automatiskt eu-kortet med

Ok så mest troligt så går eu-mopederna tillräkligt snabbt för att ta sig mellen byarna utan att somna bakom styret smile

705 Inlägg
12 maj 2009
jag hyr en 125 cross där med bil körkort, o jag har en villa där nere o jag har aldrig blivit nekad att köra med bil körkort.  Men jag känner Lokal snuten med. XD men de e inga problem skulle jag tro

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
12 maj 2009
reglerna i Spanien är likadant som i Sverige. (EU)
För att köra en lätt mc måste du har lätt mc kort (över 50cc)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 562 Inlägg
12 maj 2009
kolla med ditt försäkringsbolag, de borde veta vad som gäller.

Nybörjare
20 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
mange_240 skrev:
kolla med ditt försäkringsbolag, de borde veta vad som gäller.

ja de kanske är bäst, får så många olika svar i den här tråden tongue

Sök