4614
Sök

Golf iv 99a går ryckigt dör vid gas

19 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
bilen startar helt som vanligt och har normal tomgång, men när jag gasar så vill den dö, de är som om varvtalet knappt ökar över huvudtaget och om jag håller full gas med friläget i så är det som om något tar i mot, varvtalet går knappt upp. Den går ryckigt och ja kommer upp i hastighet ibland och ibland inte. Den liksom dör mellan växlingarna får ingen respons på gasen det e liksom som om något tar i mot.

har hört att det kan vara luftmassemätaren som är kass men vet du något annat som det skulle kunna vara? Tändstiften är bytta för 100 mil sedan samt olja oljefilter så det är inte att den e dåligt servad eller så.

562 Inlägg
7 mars 2009
Ur haynes,

"Motorn tvekar vid acceleration".
- Defekta tändstift eller felaktigt elektrodavstånd.
- Vakuumläckage i spjällhus, inloppsrör eller tillhörande slangar.
- Fel i bränsleinsprutningssystemet.

9-5 Aero Sedan -05

19 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
det är nog inget fel på tändstiften dom är nya och bilen startar väldigt fint och så.

mera svara andra som har liknande erfarenheter?

Administratör
2 980 Inlägg
7 mars 2009
Om du tror att det är lmm testa koppla ur den och se om bilen ändrar sig markant....

En kopp av den svarta såsen...

19 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
ok, gjorde det igår bilen gick ett par sekunder sedan dog den ska ja utesluta lMM då?

vad kan det vara för fel. körde bilen helt som vanligt igår gick skit bra och var pigg på alla växlar och sedan stängde jag av bilen gick å träna sedan efter träningen uppkom felet att den var ryckig och att inte fick någon respons på gasen den liksom dog typ i uppförsbackar jag var tvungen att sänka gasen för att succesivt få någon respons. får en känsla av att det e ¨någon som tar i mot.

2 Inlägg
1 april 2009
Tja, har du löst ditt problem för jag fick samma problem för några dagar sen...Bilen startar bra, har bytt tändstiftkablar, men den vill dö så fort man gasar lite. Går inte ens att köra i mer än 60kmh...En golf IV 99 1,4

2 Inlägg
6 maj 2009
Har löst problemet med bilen. Det var katalysatorn som var igenporoppad och det var anledning till att den inte tog emot gasen. Köpte ett nytt på Biltema för 1000kr och nu funkar bilen som den ska.

Hoppas det hjälper nån...

19 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
för mig var det lmm

Sök