3509
Sök

Fått silikat färg på bilen:(

69 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Hej!
Skulle bara kolla om de finns nån som vet vad som händer med billacken om man får färg på den?!?! I fredas va de ett klantarsle rent ut sagt till jobbar kompis som tappade en burk me silikatfärg så de stänkte över halva huven,taket,ena framskärmen och delar av framkjolen. Alltså de va bara stänk inga rinningar lr nått sånt. Färgen i sig är ju en etsande färg så ja spolade bort så mycket ja kunde genast och torkade. Hur stor chans är det att lacken blivit allvarligt skadad? Och måste jag lacka om allt isf?
Tacksam för svar!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
17 maj 2009
Elda skrev:
kontakta en proffesionell rekondfirma som kan kolla på det och eventuellt lösa det, få klantarlset att betala isf.

Klantarslets arbetsplatts försäkringsbolag heter det väll? roll
Senast redigerat av TenZer (17 maj 2009)

Rock'n Roll

69 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Tack för svaren! Hoppas bara att det inte blir nått allvarligt me de:/ Tråkigt när de lackades förra året:P Och kjolpaketet har bara gått 50 mil:/

69 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Snackat me en rekondare här på garaget. Han visste inte riktigt vad de var för färg och de e ju förståligt tongue Men enligt ryktes vägen så kan lacken flaga o de skulle ju suga rätt hårt:/ Får hålla koll på de. Tack för hjälpen.

778 Inlägg
17 maj 2009
tro det ingen störe fara klarlacken kanska stark

56 Inlägg
17 maj 2009
Klarisen på din bil ska vara kemikalieresistant så jag tror inte att det kommer vara några problem bara du tar tag i det så fort som möjligen!

67 Inlägg
18 maj 2009
en silikatfärg är en vattenbaserad färg, så att risken att den ska förstöra lacken är nog ganska lite så länge du inte låter sen sitta på allt för länge, men för att vara på den säkra sidan så ta dig till någon rekond firma och hör med dom.. va du är gör blöt inte upp den och försök gnugga bort den när den är fuktig för då kommer du att smeta ut den ist.

MVH sebbe

TTR - Team Toxic Racing

69 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
seebs skrev:
en silikatfärg är en vattenbaserad färg, så att risken att den ska förstöra lacken är nog ganska lite så länge du inte låter sen sitta på allt för länge, men för att vara på den säkra sidan så ta dig till någon rekond firma och hör med dom.. va du är gör blöt inte upp den och försök gnugga bort den när den är fuktig för då kommer du att smeta ut den ist.

MVH sebbe

Precis vad som hänt. Och delar av huven är matt nu. Ska prata me firman imorrn men de ser ju inte ljust ut.

69 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
pedalen skrev:
Klarisen på din bil ska vara kemikalieresistant så jag tror inte att det kommer vara några problem bara du tar tag i det så fort som möjligen!

Bilen är inte klarlackad:/

69 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Grejjen är ju den att färgen är borta. Men att det hann etsa även fast den bara satt ett par minuter.

69 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Förövrigt så snackade jag me en billackerare idag. Se till o inte få den här färgen på bilen kan ja lova! Kmr förmodligen få slipa ner bilen till metall rent där skit färgen va:/

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 maj 2009
Gripen12 skrev:
Förövrigt så snackade jag me en billackerare idag. Se till o inte få den här färgen på bilen kan ja lova! Kmr förmodligen få slipa ner bilen till metall rent där skit färgen va:/

Fytusan sad Inte kul alltså sad Får hoppas att jobbarkompisen eller försäkringsbolaget får stå för fiolerna.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

69 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Slash skrev:
Gripen12 skrev:

Fytusan sad Inte kul alltså sad Får hoppas att jobbarkompisen eller försäkringsbolaget får stå för fiolerna.

Riktigt tråkigt:/ Fick ju iaf åka 300 mil me nylackad huv osv-.-

Sök