vilket man ska välja? , tänkte stoppa in det i en liten bil, vill ha ganska bra tryck i grejerna, vill ha JBL 12'' har hört att dom spelar JÄVLIGT BRA! men den är så dyr, undrar ifall GAS 12'' spelar lika bra, vilket får man bäst för pengarna???
detta kostar 3398 kr på BRL.SE
detta kostar 4498 kr på BRL.se
Senast redigerat av sonnyboy91 (18 maj 2009)
Jag Har Bensin I Blodet
<-[[[|| _ SoNnY _ BoY _ ||]]]->
vilket man ska välja? , tänkte stoppa in det i en liten bil, vill ha ganska bra tryck i grejerna, vill ha JBL 12'' har hört att dom spelar JÄVLIGT BRA! men den är så dyr, undrar ifall GAS 12'' spelar lika bra, vilket får man bäst för pengarna???
Det är ju dessutom lite missvisande på bilderna. Båda baspaketen har samma slutsteg, dvs Alpha X500.1 (1000 W max), och det ger ut 500 WRMS i 2 Ohm. Varför det visas bild på ett Alpha X250.1 (500 W max) i JBL-paketet vet jag inte, men det stämmer iaf inte enligt texten.
JBL-paketet bör ju spela med mer tryck, det tror jag också.
eller varför inte dessa istället för baslådan och sen bygger du en egen låda som passar din bil rakt av (kostar lite mera dock med byggmaterial och dylikt) (behövs 2 st dock, har ett par och driver med 650 watt rms (spelar på bra tkr jag men jag har ju endast ett år och har inte lyssnat på så många olika anläggningar)) http://ljudshopen.se/produkter.aspx?&am … oduct=1984
(en tusenlapp mera kanske det skulle bli (om du inte har sönder nåt))
Okej , sånt är nice men vad har du för budget då? Är ju som sagt bättre att köpa en lös bas då kanske och sen ett steg om du är ute efter mer?
håller med...
har du inget annat löst så du köper ett MAFFIGT steg och inte nå småtjoller (okej jag ska inte yttra mig om GAS steget då jag inte lyssnat på det)
jag köper både GAS paketet med Alpha 1000w steget och JBL 12'' lådan med 500w steget och sen säljer GAS 12'' lådan och 500w steget så går jag i plus, för om jag ska köpa JBL lådan försig och 1000w steget (som är bättre) så kommer det gå på över 6 lök och om jag köper båda baspaketen så hamnar det under 6 lök
Jag Har Bensin I Blodet
<-[[[|| _ SoNnY _ BoY _ ||]]]->
Okej , sånt är nice men vad har du för budget då? Är ju som sagt bättre att köpa en lös bas då kanske och sen ett steg om du är ute efter mer?
håller med...
har du inget annat löst så du köper ett MAFFIGT steg och inte nå småtjoller (okej jag ska inte yttra mig om GAS steget då jag inte lyssnat på det)
jag köper både GAS paketet med Alpha 1000w steget och JBL 12'' lådan med 500w steget och sen säljer GAS 12'' lådan och 500w steget så går jag i plus, för om jag ska köpa JBL lådan försig och 1000w steget (som är bättre) så kommer det gå på över 6 lök och om jag köper båda baspaketen så hamnar det under 6 lök
*edit* okej då går inte mitt tips.. ajja det blev åt h*vete iallafall
håller med...
Om du läser Drönirettabs senaste inlägg så ser du att det är samma steg med i båda paketen, så köp bara JBL paketet du.